Zásilkovna dosud poskytovala logistické služby pro internetové obchody. Její novou doručovací službu je možné ovládat přes mobilní aplikaci, cena začíná na 65 Kč. Firma plánuje do konce roku prostřednictvím služby doručit milion zásilek.
V první vlně Zásilkovna nabízí doručování na svá výdejní místa, kterých je k dnešnímu dni více než 1800 a do konce letošního roku jich bude kolem 3000. Ve druhé vlně bude firma doručovat zásilky až do domu k adresátovi.
Cena pro doručení zásilky mezi fyzickými osobami začíná na 65 Kč do maximálního rozměru 50 cm u nejdelší strany, přičemž součet délky, šířky a výšky zásilky nesmí přesáhnout 120 cm a hmotnost čtyři kg. Pokud si zákazník v aplikaci zvolí dobírku, zaplatí 19 Kč. Každá zásilka má automaticky hodnotu 300 Kč, ale zákazník si může zvolit hodnotu vyšší. Zde je pak připočítáváno 50 haléřů za každou 100 Kč navíc.
Vážení balíků vítězí nad měřením, vyplývá z dat přepravce GLS |
Největšími hráči na doručovatelském trhu jsou v současnosti v tuzemsku Česká pošta, PPL a dále DPD, GLS či Geis. Například u České pošty vyjde doručení nejmenší zásilky na pobočku (Balík Na poštu) 109 Kč a přímo k adresátovi (Balík Do ruky) pak 129 korun.
Počet výdejen zboží zakoupeného v českých e-shopech loni přesáhl 9600, což je meziroční nárůst o téměř sedm procent. Největší počet výdejen má právě Zásilkovna, kurýrní služba PPL má 1350 výdejních a podacích míst PPL ParcelShop a Uloženka přes 500 míst. Česká pošta, která má 3200 poboček, zvýšila v minulém roce počet svých automatických výdejen Balíkovna zhruba o 100 na celkových 170.