Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pošta fláká doručování zásilek, stěžují si lidé úřadu

  15:07aktualizováno  15:07
Česká pošta se stále nesnaží doručovat balíky a doporučené zásilky a rovnou je ukládá na pobočkách. Doručovatelé mnohdy ani adresáta neinformují o tom, že si má zásilku vyzvednout, uvedl Český telekomunikační úřad v pravidelné hodnotící zprávě. Pošta podle ČTÚ také opakovaně porušovala poštovní tajemství.
Pošta loni doručila 515,5 milionu zásilek. Ilustrační foto

Pošta loni doručila 515,5 milionu zásilek. Ilustrační foto | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Loni pošta na pokutách za porušení povinností zaplatila přes čtyři miliony Kč. Podle mluvčího pošty Ivo Mravinace ani v jednom případě nejde o systémové chyby, ale o pochybení jednotlivců.

"Porušení poštovního tajemství pak rozhodně neznamená, že naši lidé prohlížejí zákazníkům dopisy. Pro možnou sankci stačí, že omylem vydají zásilku do neoprávněných rukou. Naštěstí jsou takové případy ojedinělé," řekl Mravinac.

Česká pošta

Česká pošta provozuje 3370 poboček. Počet doručených obyčejných zásilek se loni zvýšil o 0,4 procenta na 515,5 milionu. O deset procent, na 10,1 milionu, se snížil počet doručených balíků.

Pošta se podle ČTÚ potýkala s poklesem kvality poskytovaných služeb zejména v době Velikonoc, Vánoc či v období čerpání dovolených. Požadavek doručit 92,5 procent psaní do druhého dne pošta loni překročila, když dosáhla 93,2 procenta. V příštím roce se norma zvýší na 95 procent.

Na nedostatky při doručování, mezi které patří i neuskutečněný pokus o doručení balíku, reagovaly tři čtvrtiny stížností, které úřad loni obdržel. Celkový počet stížností klesl meziročně na méně než polovinu, což podle ČTÚ souvisí se zřízením funkce poštovního ombudsmana. Celkem ČTÚ poště uložil 28 pokut v celkové výši 4,03 milionu korun.

Zlepšení naopak ČTÚ zaznamenal v oblasti informování zákazníků. "Celkový stav však nelze dosud hodnotit jako ideální," uvedl ČTÚ ve zprávě. Jednou z možností zlepšení stavu a hodnocení otevíracích dob pošt by mohlo být zavedení poštovních agentur nebo v menších lokalitách kombinace mobilních obslužných míst a výdejních míst. Ta v mnohých případech zajišťují delší časovou dostupnost při vyzvedávání uložených poštovních zásilek. Úřad ale upozornil na malou informovanost zákazníků, ale i pracovníků pošty, o mobilních obslužných místech.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Nesprávné provedení okna, tvar ostění neumožňuje obtékání teplým vzduchem. Na
Kupujete nemovitost? Pozor na skryté vady, na reklamaci máte 5 let

Každý rok v Česku proběhne převod zhruba půl milionu bytů a rodinných domů. Technický stav nemovitosti se smluvně mezi kupujícím a prodávajícím přitom řeší jen...  celý článek

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.