Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pošta letos vydělá sedmkrát víc, než si naplánovala. Díky propouštění

  10:30aktualizováno  10:30
Česká pošta letos vydělá 350 až 400 milionů korun, odhadl ředitel státního podniku. V době, kdy se poště každoročně strmě propadají příjmy z klasických listovních zásilek, je za výsledky hlavně šetření. Letos pošta propustila zatím 1 700 zaměstnanců.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Do konce roku chce firma rozdat výpověď dalším lidem v administrativě. "Cílový stav je okolo 33 000 zaměstnanců. V síti ale již počty snižovat nechceme," řekl ředitel Petr Zatloukal. Podnik podle něj v budoucnu chce jít spíše cestou rozšíření služeb, které budou zaměstnanci poskytovat.

Letošní zisk mezi 350 a 400 miliony korun by znamenal až osminásobek oproti původnímu plánu. Ten počítal se ziskem zhruba 50 milionů Kč. Loni pošta vydělala před zdaněním 261 milionů Kč.

Pošta se stále potýká s úbytkem klasických listovních zásilek, který se pohybuje kolem 14 procent za rok. Od roku 2013 navíc skončí monopol pošty na doručování zásilek do 50 gramů, který stát firmě garantuje výměnou za provozování základních služeb na celém území ČR. Firma by se měla změnit na akciovou společnost, o datu transformace ale zatím vláda nerozhodla.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.