Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pošta touží vylepšit svou image. Pomocí YouTube se zaměřuje na mladé

  17:17aktualizováno  17:17
„Čau, lidi,“ zdraví ve videu muž se žlutou kudrnatou parukou a černými brýlemi diváky na YouTube kanálu České pošty. Státní podnik ve čtvrtek spustil vlastní internetové vysílání pod názvem ČPTV. Nový způsob komunikace má lidem pomoci vnímat poštu jinak.

„Je to cesta k moderní, youtubové, komunikaci, chceme se přizpůsobovat trendům, aby lidi vnímali Českou poštu jinak,“ říká na prvním tříapůlminutovém videu generální ředitel České pošty Martin Elkán. Zároveň se o něm diváci dovědí i něco osobního: například, že ředitel je vysokého vzrůstu a jezdí na koloběžce.

Podle tiskové zprávy v jednotlivých dílech pořadu získají diváci ‚zábavnou a neotřelou formou informace o novinkách připravovaných Českou poštou. Dozví se rady, jak si usnadnit využívání produktů a služeb nebo se podívají do zákulisí poštovního provozu. Nebudou chybět ani soutěže o atraktivní ceny.‘

První soutěž se objevuje hned v závěru úvodního dílu - moderátor vyzývá diváky, aby vymysleli pošťácký pozdrav. Výhrou jsou poukázky na jednu ze služeb pošty on-line pohlednice.

„Nevyužili jsme externí agenturu, vytvořili jsme to vlastními silami,“ ujišťuje Ivo Vysoudil z odboru komunikace České pošty, kde také nápad vznikl.

Podle něj je ČPTV směřovaná především na mladší a střední generaci. „Videa na kanálu YouTube.com jsou velmi oblíbená a sledovaná. Význam videoprezentace firem na sociálních sítích neustále narůstá,“ říká. „Oceníme samozřejmě i zpětnou vazbu od diváků, náměty i komentáře,“ dodává.

Ve druhém ve čtvrtek zveřejněném videu pod názvem Vyvolávák pošta diváky instruuje, jak si usnadnit vyzvedávání zásilek pomocí mobilu. Přibližuje, jak je možné využít čárový kód pro obsluhu vyvolávacího systému na jedné z přepážek České pošty.

Odborník: provedení tristní

Podle marketingového odborníka Ondřeje Obluka, výkonného šéfa reklamní agentury Ogilvy & Mather, je skvělé, že Česká pošta objevila YouTube. „Pokud se z tříminutového videa dozvím, že na poště mají vyvolávací systém, hodnota informace opravdu není vysoká,“ soudí.

Provedení podle něj vzbuzuje rozpaky. Moderátor, který je zaměstnancem odboru komunikace a nosí nápadnou paruku ve žlutých barvách pošty, sluneční brýle a triko s logem podniku, mu vtipný nepřipadá. „To jako že na poště pracují šašci? Celkový dojem - směr komunikace dobrý, provedení tristní,“ říká Obluk.

Pokračování pošta chystá. „Nová videa plánujeme zveřejňovat zhruba v intervalu tří týdnů. Záleží na aktuálních tématech,“ ujistil mluvčí.

Líbí se vám nový projekt České pošty?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 3. srpna 2017. Anketa je uzavřena.

Ne 917
Ano 130
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
V Evropě je přes 12 tisíc TV kanálů. Diváci se přesouvají na internet

Trh s digitálním video obsahem se čím dál víc tříští. V Evropě je už přes 12 tisíc služeb, které suplují klasické televizní vysílání nebo mu konkurují. To je...  celý článek

Marian Jurečka, ministr zemědělství, byl hostem pořadu iDNES.cz Rozstřel. (21....
Kolem másla vznikla panika, obchodníci toho využívají, tvrdí Jurečka

Tržní cena másla v Česku byla v srpnu 35 korun, řetězce je nyní nabízejí za 65 korun i více. „Marže je u obchodníků, nikoli producentů,“ řekl ministr...  celý článek

Ilustrační snímek
Nejžádanější benefit: pružná pracovní doba. Osvícené firmy na to slyší

Lidí bez práce je rekordně málo a zkrácené a flexibilní úvazky patří k nejžádanějším benefitům. Lidé si chtějí lépe řídit práci tak, aby jim ladila s rodinným...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.