Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pošta zavrhla heslo „Dnes podáte, zítra dodáme“

  1:00aktualizováno  1:00
Česká pošta maže ze svých modrých dodávek slogan "Dnes podáte, zítra dodáme". Některými zákazníky kritizované a zpochybňované heslo používala ke své propagaci od roku 2002. Nyní státní podnik s přechodem na akciovou společnost v polovině příštího roku přemýšlí o úplně nové reklamní strategii.
Heslo pošty se vztahovalo na doručování dražších expresních zásilek, ne na nejběžnější obyčejné zásilky. Ilustrační foto.

Heslo pošty se vztahovalo na doručování dražších expresních zásilek, ne na nejběžnější obyčejné zásilky. Ilustrační foto. | foto: Dan Materna

Vzhledem k velikosti podniku by se vypracování této strategie mohlo stát jednou z největších zakázek svého druhu v příštím roce.

"Slogan naši zákazníci vztahovali na všechny zásilky, které projdou poštou. To je také jeden z důvodů, proč ho nebudeme s největší pravděpodobností nadále používat," sdělil Ivo Mravinac, mluvčí České pošty.

Rozhodnutí firemní centrály dotváří lidová tvořivost a smysl pro humor. V Jihlavě je k vidění dodávka, na níž kdosi smazal jen půl hesla. Na kapotě tak stojí pouze vzkaz zákazníkům: Dnes podáte.

S končícím heslem měli někteří lidé potíž. "Kdysi jsem tomu sloganu věřil. Pak mě překvapilo, když mé dopisy druhý den nedošly, proto jsem heslu přestal věřit. A teď mě zase překvapí, když je dopis opravdu druhý den na místě," popsal své zkušenosti Josef Tesařík z Jihlavy.

Expresní zásilky i většina běžných psaní

Podle Mravinace se firemní heslo vztahovalo na doručování dražších expresních zásilek, ne na nejběžnější obyčejné zásilky. U nich má podle nového, přísnějšího limitu Českého telekomunikačního úřadu splnit 91 procent dopisů, dříve to bylo devadesát.

Podle výroční zprávy z roku 2006 "marketingový slogan patří nejen k expresním produktům, ale i k obyčejným psaním". Pošta tehdy doručila do druhého dne přes 94 procent standardních psaní.

"Obyčejné listovní zásilky, jako pohled či dopis, standardně doručíme do druhého dne. To je norma. Obyčejný balík nemá garantovanou dobu dodání. Standardně jsou to dva až tři dny," uvedl mluvčí.

Se lhůtami nastal problém loni od jara do léta, kdy problematicky nabíhal nový sběrný a přepravní uzel v Brně, což se například projevilo zpožděním různé úřední korespondence na Vysočině.

"Doporučená pošta již chodí v pravidelných intervalech, v tom došlo ke zlepšení. I v případě obyčejných listovních zásilek registrujeme posun v dodacích lhůtách, leč opačných výjimek je stále hodně," říká Jitka Svatošová, mluvčí krajského úřadu na Vysočině.

Nová reklamní strategie pošty má zviditelnit přechod ze státního podniku na akciovou společnost. Na podrobnosti je zatím podle mluvčího pošty brzy. Vzhledem k velikosti podniku, který má zhruba 4 500 aut, je každá viditelná změna drahá. Zásadní změny na nich by podle Mravinace přišly na desetitisíce korun.

"Například změny na autě velikosti poštovní dodávky stojí cirka třicet tisíc," uvedl mluvčí pošty.

Ve středu pošta zveřejnila i nový ceník na příští rok. Jak již dříve MF DNES informovala, změny se týkají pouze balíku. Cena obyčejného balíku do dvou kilogramů se zvýší z nynějších 38 na 43 korun, cena cenného balíku do patnácti kilogramů vzroste z 81 na 91 korun. Ceny doručování dopisů se nezmění. Naposledy pošta zvyšovala tyto ceny na začátku letošního roku.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vinařský oblek
Vinaři budou mít vlastní kroje, jeden vyjde na 16 tisíc korun

Nejen rybáři, myslivci nebo hasiči mají na jižní Moravě speciální obleky. Svůj slavnostní oděv budou mít také vinaři. Několik desítek se jich už šije.  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Vítězem regionálního kola soutěže EY Podnikatel roku se ve Zlínském kraji stal...
České firmy chtějí zvýšit růst pomocí inovací, světové více investují do lidí

Za největší problém do budoucna považují čeští podnikatelé nedostatek kvalitních lidí. Až dvě třetiny firem v něm vidí hlavní riziko pro další růst, ukázal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.