Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pošta zdražila doručování pneumatik na dvojnásobek. E-shopy se přidaly

  14:37aktualizováno  14:37
Česká pošta zvýšila od března smluvní ceny za doručování pneumatik v průměru až na dvojnásobek. Důvodem jsou vyšší náklady potřebné na zpracování velkého množství pneu v relativně krátkém čase. Zatímco v únoru se smluvní cena za doručení jedné pneumatiky pohybovala okolo 50 Kč, nyní je to mezi 75 a 100 Kč.

Pneumatiky ilustrační snímek | foto: MAFRA

O zdražení informoval mluvčí pošty Matyáš Vitík.

Internetové obchody následně na zvýšení cen pošty zareagovaly zdražením přepravy. „Všechny e-shopy jsou nuceny zdražit dopravu tohoto zboží,“ uvedl ředitel obchodu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier. Půjde o zdražení okolo 25 korun, dodal. Nyní na webu Pneumatiky.cz doprava kurýrní službou stojí 75 korun za pneumatiku.

Po zdražení podle Schwangmaiera zřejmě začne část prodejců objednávat přepravu u konkurenčních doručovatelských firem. „Během 20 dnů prodáme 40 procent z celého objemu zimních pneumatik, proto je pro nás kvalitní a spolehlivá doprava extrémně důležitá.

Podle našich průzkumů, má-li zákazník možnost volby, vybere si na základě svých zkušeností raději soukromého dopravce na úkor České pošty v poměru 70:30. I proto jsme se s poštou snažili jednat o změnách a zkvalitnění služeb, ale paradoxně nám vycházeli častěji vstříc dopravci jako Geis, PPL, DPD a další,“ dodal.

Zdražení přepravy může být příčinou i zdražení služeb pneuservisů. Většina z nich je zvyklá na dodávky v reálném čase, což jim umožňuje držet menší zásoby.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kafe X v San Franciscu otevřela první robotickou kavárnu
Zdaňme roboty, kteří připraví lidi o práci, navrhují Zelení a Piráti

Desítky miliard korun v budoucnu vypadnou na příjmech státu z daní a z pojistného. A na vině budou roboti. Varují před tím ve svých volebních programech Zelení...  celý článek

Ilustrační snímek
Klinika nabízela příliš levné operace očí, musí se omluvit konkurentům

Oční klinika, která nabízela klientům superlevné operace očí, se podle soudu dopustila neférového jednání vůči konkurenci a musí se omluvit. Laserovou korekci...  celý článek

kreditní karta, kreditka, platba, pokladna
Pozor na spropitné. Některé podniky si jej účtují samy a bez optání

Některé české restaurace účtují spotřebitelům neoprávněně vyšší částky za „servis“. Česká obchodní inspekce například zjistila, že v restauraci na Střeleckém...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.