Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pohledáři slaví. Vyznavači postcrossingu mají svou první známku v Česku

  16:52aktualizováno  16:52
Česká pošta vydala první poštovní známku věnovanou takzvanému postcrossingu. Známka je oslavou zvláštní záliby, která spočívá v posílání pohledů a dopisů mezi neznámými lidmi. Světové hnutí má své přívržence také v Česku.

První česká známka věnovaná hnutí postcrossingu. Vydala ji Česká pošta. | foto: Česká pošta

Česká pošta není první poštou, která takovou známku vydala, tvrdí však, že českou známku poprvé navrhovali lidé s touto zvláštní zálibou. Autorkou známky je Portugalka Maria Nogueira.

Známka s označením „E“ má hodnotu 25 Kč. Splňuje tak limit pro posílání po Evropě. Pro zasílání do zámoří je nutné dolepit ještě pětikorunovou známku.

Postcrossing

Kouzlo postcrossingu spočívá ve vyměňování pohlednic s náhodnými uživateli z celého světa. S myšlenkou poprvé přišli Paulo Magalhães a Ana Campos z Portugalska. Zprvu jednoduchý nápad se postupně rozrostl a získával další nadšence. Za každou odeslanou pohlednici získáte jinou, lidé tak mohou získat zajímavé sběratelské kousky.

Někteří pohledáři už v minulosti kvůli zdražování avizovali, že svou zálibu omezí. „Při informaci o posledním zdražení jsem se mírně předzásobil v rozsahu asi 150 známek s tím, že jsem se současně rozhodl tohoto koníčka postupně omezit,“ řekl v roce 2013 MF DNES David Sedlecký, který se zálibě věnoval čtyři roky.

Česko bylo v této aktivitě čtrnáctou nejaktivnější zemí na světě. Hnutí mělo před dvěma lety v tuzemsku necelých 8 tisíc přívrženců. Nejaktivnější z nich, uživatelka Pavla, takto poslala a na oplátku získala 3 693 pohledů. Podle svého profilu pracovala pro Správu železniční dopravní cesty. Koníček ji přišel za pět let na poštovném na nejméně 73 580 korun.

Příznivci této záliby mají i svůj web: postcrossing.com. Vznikl v roce 2005. Po registraci se uživateli náhodně přidělí poštovní adresa jiného člověka kdekoliv na světě, jemuž dotyčný pošle pohlednici. Sám stejným způsobem pohlednici obdrží. Služba má 427 tisíc uživatelů z 214 zemí. Nejvíc jich je z Ruska, USA, Tchaj-wanu, Číny, Německa a Nizozemska.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na trh vstupuje další stravenka, digitální Benefitka.
E-stravenka Benefitka chce rozbít trh s poukazy. Restaurace nic nestojí

Na trh zaměstnaneckých benefitů ve středu vstoupil nový hráč. Nadnárodní společnost Neeco nabídla elektronickou stravenku, v podobě platební karty. S tou lze...  celý článek

Ilustrační snímek
Vánoční prémie budou, hlásí třetina firem. Většinou rozdají peníze

Výborná ekonomická kondice domácích podniků se před Vánocemi propíše i do kolonky mimořádné odměny na výplatních páskách. Třetina firem má už teď jasno, že je...  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.