Potíže s mobily mají zákazníci všech tří sítí

Adresář v Go! telefonu zmizel

Syn ode mne dostal jako dárek mobilní telefon v systému Go!. Jednou mu došly kredity v telefonu, a jelikož byl večer, nikde nesehnal Go! kupon k jejich doplnění. Chtěl zavolat z telefonní budky, ale zjistil, že mu z adresáře na mobilním telefonu zmizely všechny zadané údaje kromě spojení na Linku Go!. Tato nepříjemná zkušenost mne vede k zamyšlení, zda má někdo právo zablokovat naše osobní data.
Milan Dvořák, Pardubice

Telefonní seznam je uložen na SIM kartě přístroje. Je nepřístupný pouze v okamžiku, kdy zákazník nemá předplacený kredit pomocí GO kuponu. Seznam tedy v případě chybějících kreditů nemizí, ale pouze není přístupný pro uživatele.
Veronika Cigánková, informátorka GO linky, EuroTel

Paegas neblokuje ukradené telefony Byl jsem okraden o mobilní telefon Paegas, a chtěl jsem ho tedy nechat zablokovat. RadioMobil ale tuto službu na rozdíl od EuroTelu neposkytuje. Nahrává tím zlodějům i jejich překupníkům. Nakonec ostrouhá poctivý klient, protože zaplatí blokaci odchozích hovorů a nový telefon.
Milan Znamenáček, Praha

Našim zákazníkům neposkytujeme služby, které nemohou využít. Patří k nim i blokování telefonu, protože žádní výrobci nejsou schopni zajistit, aby zablokované mobilní telefony nešly jednoduše přeprogramovat, jejich čísla klonovat anebo aby je nevyužívaly sítě ostatních operátorů. Pro okradené je tedy nejpodstatnější okamžité zablokování SIM karty, kde dochází k největším finančním únikům. RadioMobil je členem skupiny mobilních operátorů, která tlačí na výrobce, aby do dvou let znemožnili možnost přeprogramování telefonů. V tu chvíli zřejmě blokování přístrojů zavedeme jako standardní službu.
Tereza Kakosová, tisková mluvčí, RadioMobil

Zákazník Oskara prý nezaplatil

Opatřil jsem manželce mobilní telefon z nabídky Oskara. Fakturu vyúčtování od firmy však obdržíte třeba jeden dva dny před vyznačenou dobou splatnosti. V květnu přišla faktura v pátek a byla splatná v pondělí. Včas jsme zaplatili, ale Oskarům se to stejně nezdálo. Proto nám v červnové faktuře vyúčtovali nejen květen, ale znovu i duben. Nechtělo se nám platit podruhé za duben a fakturu jsme vrátili s tím, že žádáme o vystavení správné. Kdosi od Oskarů zavolal a uznal chybu s tím, že nám zašlou obratem opravenou fakturu. Nic neposlali, ale během pár dnů nám vypnuli mobil. Prý ho zapnou, až uhradíme všechny faktury a sankci za znovuzapojení ve výši tisíc korun. Oskar se přitom vyhýbá písemným odpovědím na naši dosavadní korespondenci, a jestli prý něco chceme, máme pouze volat na jejich Oskar-linku. Tam s námi pokaždé mluví někdo jiný, vyslechne nás a řekne, že to předá dál někomu kompetentnímu. Hlavně ale ať koukáme zaplatit všechny faktury a sankce, a oni se podívají, co se s tím dá dělat.
Karel Hala, Praha

Oskar zprovoznil svůj fakturační systém v dubnu letošního roku a stále pracujeme na jeho plné optimalizaci. V případě, který uvádíte, mylně posoudilo naše zákaznické centrum žádost zákazníka a namísto reklamačního řízení mu byla opakovaně zaslána faktura s chybně načtenou platbou. Se zákazníkem jsme se spojili, abychom našli vhodné a rychlé řešení.
Igor Přerovský, tiskový mluvčí, Český Mobil - Oskar