Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Potvrzeno: Škoda bude společně s Tata Motors vyvíjet auta pro Indii

  10:46aktualizováno  10:46
Škoda Auto povede za koncern Volkswagen spolupráci s místním výrobcem Tata Motors, na jejímž konci by mělo být nové levné auto pro Indii. Projekt přinese stovky nových míst ve vývoji v Mladé Boleslavi.

Představení Fabie na autosalonu v Dillí v roce 2008. | foto: Profimedia.cz

Volkswagen v pátek po týdnech spekulací oficiálně potvrdil, že se s Tatou dohodl na spolupráci a že Škoda Auto bude mít na starost jeho klíčovou část vývoje.

Vyplývá to z memoranda, které v pátek podepsaly Volkswagen, Škoda Auto a Tata Motors. Cílem strategické aliance je spojit síly při vývoji dílů i celých aut. Konkrétní výstupy však zatím dohoda nemá. O plánu automobilky jako první informovala v únoru MF DNES.

Za Volkswagen má mít na starost nový projekt Škoda Auto. Volkswagen chce spojenectvím s největším výrobcem aut v Indii zvýšit svoji přítomnost v nejlidnatější zemi světa. V té se zahraničním výrobcům příliš nedaří, Indové preferují stále více domácí výrobce. Pro tamější trh jsou jejich auta, i když vyráběná v Indii, příliš drahá.

Memorandum ještě neznamená definitivní dohodu o vývoji konkrétních aut, ale je cestou k většímu propojení obou koncernů. „Pověření společnosti Škoda Auto odpovědností za projekt potvrzuje důvěru koncernu Volkswagen ve výkonnost naší značky. Společně s firmou Tata budeme v příštích měsících specifikovat konkrétní možnosti spolupráce,“ řekl šéf Škody Auto Bernhard Maier.

Obě strany teď budou řešit konkrétní podobu spolupráce. Očekává se, že začnou společným postupem při vývoji dílů, později aut. „Zamýšleným strategickým partnerstvím koncernu a jeho jednotlivých značek se společností Tata Motors chceme položit základy k tomu, abychom nabídli řešení mobility, adekvátní i zákazníkům na nových, rychle rostoucích automobilových trzích,“ říká Matthias Müller, šéf Volkswagenu.

„Obě automobilky budou profitovat ze silných stránek svého protějšku vytvářením synergií a vývojem inovativních a chytrých řešení pro Indii a zámořské trhy,“ dodal Günter Butschek, výkonný ředitel Tata Motors.

V Mladé Boleslavi by se měly podle informací MF DNES vyvíjet pro nové „indické“ vozidlo moduly podvozku, agregátů (to zahrnuje i motory) a karoserie včetně bezpečnostních a zádržných systémů.

Škoda Auto vyrábí auta v Indii ve dvou závodech. Počty vyrobených aut se však počítají na tisíce ročně. Ze zahraničních značek je v Indii úspěšné především Suzuki, které vyrábí auta ve společném podniku s místní firmou Maruti.

Autor:



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...



Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Prodávat kostku másla za 90 korun byla zlotřilost, říká majitel Madety

Předseda představenstva a generální ředitel Madeta a. s. Milan Teplý.

Majiteli českobudějovické Madety Milanu Teplému sice bude příští rok v březnu 70 let, ale podnik stále řídí pevnou...

Bílý prášek není z mléka. Místo sušené smetany si do kávy sypete chemii

Sypaná smetana do kávy

Lidé, kteří si do kávy sypou instantní smetanu, by se měli mít na pozoru. Coffee creamer, bělidlo do kávy, instantní...

Další z rubriky

Milionový byznys ze sklepa. Chipsy z hrachu za dva roky dobyly řetězce

Spoluzakladatelé ostravské firmy Yes Chips Martin Mondek (vlevo) a Ondřej Kocur...

Češi znají jen hrachovku a čočku nakyselo, říká s nadsázkou Ostravan Martin Mondek. Před dvěma lety proto zažehl v...

ČEZ letos investuje v Temelíně téměř miliardu korun

ilustrační foto

Energetický gigant ČEZ letos investuje do modernizace jaderné elektrárny Temelín 900 milionů korun. Jde o šedesát...

Jednat s českými řetězci je nejtěžší. Regulace nepomohla, říká šéf Mattoni

Alessandro Pasquale, CEO Karlovarských minerálních vod, rozhovor eko MFD.

Alessandro Pasquale má za sebou rok jednání, který skončil podpisem více než dvaceti smluv. Král českého trhu minerálek...

Najdete na iDNES.cz