Představení Fabie na autosalonu v Dillí v roce 2008.

Představení Fabie na autosalonu v Dillí v roce 2008. | foto: Profimedia.cz

Potvrzeno: Škoda bude společně s Tata Motors vyvíjet auta pro Indii

  • 40
Škoda Auto povede za koncern Volkswagen spolupráci s místním výrobcem Tata Motors, na jejímž konci by mělo být nové levné auto pro Indii. Projekt přinese stovky nových míst ve vývoji v Mladé Boleslavi.

Volkswagen v pátek po týdnech spekulací oficiálně potvrdil, že se s Tatou dohodl na spolupráci a že Škoda Auto bude mít na starost jeho klíčovou část vývoje.

Vyplývá to z memoranda, které v pátek podepsaly Volkswagen, Škoda Auto a Tata Motors. Cílem strategické aliance je spojit síly při vývoji dílů i celých aut. Konkrétní výstupy však zatím dohoda nemá. O plánu automobilky jako první informovala v únoru MF DNES.

Za Volkswagen má mít na starost nový projekt Škoda Auto. Volkswagen chce spojenectvím s největším výrobcem aut v Indii zvýšit svoji přítomnost v nejlidnatější zemi světa. V té se zahraničním výrobcům příliš nedaří, Indové preferují stále více domácí výrobce. Pro tamější trh jsou jejich auta, i když vyráběná v Indii, příliš drahá.

Memorandum ještě neznamená definitivní dohodu o vývoji konkrétních aut, ale je cestou k většímu propojení obou koncernů. „Pověření společnosti Škoda Auto odpovědností za projekt potvrzuje důvěru koncernu Volkswagen ve výkonnost naší značky. Společně s firmou Tata budeme v příštích měsících specifikovat konkrétní možnosti spolupráce,“ řekl šéf Škody Auto Bernhard Maier.

Obě strany teď budou řešit konkrétní podobu spolupráce. Očekává se, že začnou společným postupem při vývoji dílů, později aut. „Zamýšleným strategickým partnerstvím koncernu a jeho jednotlivých značek se společností Tata Motors chceme položit základy k tomu, abychom nabídli řešení mobility, adekvátní i zákazníkům na nových, rychle rostoucích automobilových trzích,“ říká Matthias Müller, šéf Volkswagenu.

„Obě automobilky budou profitovat ze silných stránek svého protějšku vytvářením synergií a vývojem inovativních a chytrých řešení pro Indii a zámořské trhy,“ dodal Günter Butschek, výkonný ředitel Tata Motors.

V Mladé Boleslavi by se měly podle informací MF DNES vyvíjet pro nové „indické“ vozidlo moduly podvozku, agregátů (to zahrnuje i motory) a karoserie včetně bezpečnostních a zádržných systémů.

Škoda Auto vyrábí auta v Indii ve dvou závodech. Počty vyrobených aut se však počítají na tisíce ročně. Ze zahraničních značek je v Indii úspěšné především Suzuki, které vyrábí auta ve společném podniku s místní firmou Maruti.