Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pokles cen povinného ručení končí. Nejvíc zaplatí mladí a kdo už boural

  6:00aktualizováno  6:00
Po letech končí pokles cen povinného ručení. Pojišťovny totiž vyplácejí stále víc za škody při nehodách, proto ceny zvednou. Pojistné ale neporoste všem stejně, nejvíce připlatí hlavně mladí řidiči do 24 let a ti, kteří v minulosti bourali.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Pokles cen povinného ručení z posledních let končí. Pro pojišťovny totiž začíná být ztrátové, a to hlavně kvůli rostoucímu odškodnění za újmy na zdraví v poslední době. Část těchto nákladů budou muset přenést na své klienty.

„Můžeme očekávat stoupající tendenci cen povinného ručení, aby mohly pojišťovny vzhledem k nárůstu výše plnění dostát všem svým závazkům,“ říká Ivana Buriánková z České pojišťovny.

Ceny však neporostou všem stejně, dobří řidiči mohou i napřesrok platit stejně. „Nejvíce si připlatí klienti, kteří mají škody, naopak dobré řidiče zvýhodňujeme,“ říká Renata Čapková z České podnikatelské pojišťovny. Výše bonusů za jízdu bez nehody může u pojišťoven vystoupat až na 55 procent.

Vyšší pojistné také čeká na řidiče z rizikových skupin. „Skupiny, kam patří například mladí do 24 let, mohou zaznamenat navýšení pojistného i o deset procent,“ dodává Milan Káňa z Kooperativy.

Nepatrný, ale neustálý růst

Martin Kopecký, specialista pojištění vozidel ve společnosti Renomia, upozorňuje, že v zahraničí je pojistné výrazně vyšší. „Konkurenční boj však pojišťovnám nedovolí navýšit pojistné razantně, čeští klienti jsou totiž na cenu povinného ručení velmi citliví,“ říká.

„Bude pokračovat nepatrný, ale neustálý růst pojistného pro osobní vozidla. U nákladních vozidel a tahačů bude nárůst strmější,“ shrnuje analytik Partners Zbyněk Kuběj.

Zároveň se budou prohlubovat rozdíly mezi jednotlivými řidiči i váha jednotlivých kritérií, podle nichž se vypočítává pojistné. Pojišťovny stále méně hledí na objem motoru či na bydliště řidiče. Budou však víc sledovat, jak se na silnici chová.

Třeba Allianz od loňska nabízí pojištění podle počtu ujetých kilometrů. Kdo jezdí málo, zaplatí méně, protože je pro pojišťovnu méně rizikový.

A jak v rozhovoru pro MF DNES uvedl šéf pojišťovny Uniqa Martin Žáček, blíží se doba, kdy se výše pojištění bude více odvíjet od stylu jízdy.

Rozhovor s ředitelem pojišťovny Uniqa Martinem Žáčkem čtěte v sobotním vydání deníku MF DNES nebo v neděli na portálu iDNES.cz.




Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Uber chce v Praze rozvážet jídlo. Byznys zajímá i Amazon a Facebook

Uber Eats.

Firmy specializované na rozvoz jídla z restaurací si ve světě kolíkují svá teritoria. A některé z nich může zajímat i...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Benzinky mají oproti 90. letům třetinové marže. Dolů je tlačí konkurence

Pohonné hmoty (ilustrační foto)

Česko patří s téměř čtyřmi tisíci veřejných čerpacích stanic mezi země s nejhustší sítí benzinek. Silně konkurenční...

Najdete na iDNES.cz