Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pokles cen povinného ručení končí. Nejvíc zaplatí mladí a kdo už boural

  6:00aktualizováno  6:00
Po letech končí pokles cen povinného ručení. Pojišťovny totiž vyplácejí stále víc za škody při nehodách, proto ceny zvednou. Pojistné ale neporoste všem stejně, nejvíce připlatí hlavně mladí řidiči do 24 let a ti, kteří v minulosti bourali.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Pokles cen povinného ručení z posledních let končí. Pro pojišťovny totiž začíná být ztrátové, a to hlavně kvůli rostoucímu odškodnění za újmy na zdraví v poslední době. Část těchto nákladů budou muset přenést na své klienty.

„Můžeme očekávat stoupající tendenci cen povinného ručení, aby mohly pojišťovny vzhledem k nárůstu výše plnění dostát všem svým závazkům,“ říká Ivana Buriánková z České pojišťovny.

Ceny však neporostou všem stejně, dobří řidiči mohou i napřesrok platit stejně. „Nejvíce si připlatí klienti, kteří mají škody, naopak dobré řidiče zvýhodňujeme,“ říká Renata Čapková z České podnikatelské pojišťovny. Výše bonusů za jízdu bez nehody může u pojišťoven vystoupat až na 55 procent.

Vyšší pojistné také čeká na řidiče z rizikových skupin. „Skupiny, kam patří například mladí do 24 let, mohou zaznamenat navýšení pojistného i o deset procent,“ dodává Milan Káňa z Kooperativy.

Nepatrný, ale neustálý růst

Martin Kopecký, specialista pojištění vozidel ve společnosti Renomia, upozorňuje, že v zahraničí je pojistné výrazně vyšší. „Konkurenční boj však pojišťovnám nedovolí navýšit pojistné razantně, čeští klienti jsou totiž na cenu povinného ručení velmi citliví,“ říká.

„Bude pokračovat nepatrný, ale neustálý růst pojistného pro osobní vozidla. U nákladních vozidel a tahačů bude nárůst strmější,“ shrnuje analytik Partners Zbyněk Kuběj.

Zároveň se budou prohlubovat rozdíly mezi jednotlivými řidiči i váha jednotlivých kritérií, podle nichž se vypočítává pojistné. Pojišťovny stále méně hledí na objem motoru či na bydliště řidiče. Budou však víc sledovat, jak se na silnici chová.

Třeba Allianz od loňska nabízí pojištění podle počtu ujetých kilometrů. Kdo jezdí málo, zaplatí méně, protože je pro pojišťovnu méně rizikový.

A jak v rozhovoru pro MF DNES uvedl šéf pojišťovny Uniqa Martin Žáček, blíží se doba, kdy se výše pojištění bude více odvíjet od stylu jízdy.

Rozhovor s ředitelem pojišťovny Uniqa Martinem Žáčkem čtěte v sobotním vydání deníku MF DNES nebo v neděli na portálu iDNES.cz.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

V rozvodně firmy ČEPS, provozovatele české přenosové soustavy, v Hradci u...
ČEPS krotí divoký proud z Německa. Spustil nové obří transformátory

Provozovatel české přenosové soustavy (ČEPS) v pátek v rozvodně v Hradci u Kadaně slavnostně zahájil provoz takzvaných PST transformátorů. Čtyři obří regulační...  celý článek

Ilustrační snímek
MÁSLOVÝ KVÍZ: Kolik mléka nadojí stračena? A jaké máslo dát do čaje?

Ačkoli se teď řeší hlavně cena, kolem másla se najde spousta jiných faktů a zajímavostí. Vyzkoušejte si, co o této základní potravině víte.  celý článek

(Ilustrační snímek)
V Evropě je přes 12 tisíc TV kanálů. Diváci se přesouvají na internet

Trh s digitálním video obsahem se čím dál víc tříští. V Evropě je už přes 12 tisíc služeb, které suplují klasické televizní vysílání nebo mu konkurují. To je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.