Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Podvod a klamání spotřebitele, varuje dTest před spořičem energie

  13:47aktualizováno  13:47
Zázračná krabička, co sníží platby za elektřinu. Tato lákavá nabídka k výrobku, který má lidem ušetřit až polovinu výdajů za energii, se opět objevila na internetu. S největší pravděpodobností si však lidé koupí nefunkční přístroj, upozorňuje dTest. Sdružení proto kvůli výrobku EKONOR podal podnět České obchodní inspekci.

Zázračná krabička slibuje až padesátiprocentní úsporu elektrické energie. Koupit se dá například v čínském e-shopu Aliexpress. | foto: Aliexpress

„V roce 2013 jsme spotřebitele upozorňovali na podvodné reklamy lákající ke koupi výrobku s názvem Energy Saver Pro. Po této zkušenosti máme za to, že se v případě EKONORU opět jedná o podvod a klamání spotřebitele,“ uvádí Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

dTest chtěl levné tarify. Nakonec domluvil jen dva s minimem dat

U přístroje Energy Saver Pro testování prokázalo, že výrobek žádnou energii neušetří. Naopak ji právě sám spotřebovává. „Rozhodně nedoporučujeme tento přístroj kupovat,“ říká Zelený. Sdružení dTest proto podal podnět České obchodní inspekci, aby přístroj prověřila.

Sdružení dTest má za to, že výrobek nefunguje. Pokud lidé chtějí snížit své měsíční výdaje za dodávky energií, měli by se spíše poohlédnout po dodavateli s nižšími cenami na trhu, doporučuje dTest. Zároveň však upozorňuje, že je důležité si pohlídat, na jak dlouhou dobu mají uzavřenou smlouvu se současným dodavatelem. Při předčasném ukončení by totiž mohli zaplatit pokutu za nedodržení podmínek.

EKONOR má podle výrobců „odstranit reaktivní složku ze sítě, čímž sníží napětí a následně tak elektrickou spotřebu.“ Výrobce deklaruje i to, že přístroj má příznivý vliv na lidské zdraví.

Kouzelnou krabičku nabízí inzeráty v Česku skoro za dva tisíce korun, na čínských e-shopech je k mání za méně než pět dolarů i s poštovným zdarma.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Žena na pohovoru (ilustrační snímek).
Soulad mezi postoji zaměstnance a vedením firmy je vzácný, říká poradce

Jen každá desátá firma se shoduje s postoji svých zaměstnanců. Při přijímání nových pracovníků je proto vhodné přeskočit fráze jako „změňte s námi svět“ a...  celý článek

Smoothies jsou husté nápoje z rozmixovaného ovoce a zeleniny.
Lidé hledají nové cesty, jak investovat. Začínají půjčovat firmám

Ekonomice se daří a lidé hledají nové cesty, jak investovat. Peníze v bankách téměř nic nenesou, investice do akcií či komodit zase vyžadují spoustu času. V...  celý článek

V rozvodně firmy ČEPS, provozovatele české přenosové soustavy, v Hradci u...
ČEPS krotí divoký proud z Německa. Spustil nové obří transformátory

Provozovatel české přenosové soustavy (ČEPS) v pátek v rozvodně v Hradci u Kadaně slavnostně zahájil provoz takzvaných PST transformátorů. Čtyři obří regulační...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.