„Je to nominálně velké číslo, ale je třeba ho vidět v kontextu. Loňský zisk celé PPF činil jednu miliardu eur, kumulovaně jsme za posledních pět let vydělali asi čtyři miliardy eur. Podstata tkví v tom, že všechny tyhle peníze zůstávají ve skupině, nikam se neztrácejí,“ komentovala výsledky Home Creditu v tisku koncem září finanční ředitelka PPF Kateřina Jirásková.
Tehdy Home Credit oznámil pololetní ztrátu 619 milionů eur, tedy v přepočtu 16,7 miliardy korun. Ztrátu způsobila tvorba rezerv na pokrytí rizik spojených s koronavirovou pandemií. „Skupina tím posílila svou odolnost vůči možným budoucím ztrátám z negativních ekonomických důsledků obrany proti chorobě Covid-19,“ uvedla společnost ve zprávě.
Do portfolia PPF patří vedle Home Creditu i PPF banka, Air Bank a Zonky, ClearBank (bankovnictví), Cetin, O2, Telenor CEE (telekomunikace), CME (média), PPF Real Estate Holding (reality), Sotio, Cytune Pharma, Autolus Therapeutics (biotechnologie), Škoda Transportation a Temsa (dopravní strojírenství), Mall Group a Heureka (e-commerce), PPF Life Insurance (pojišťovnictví), PPF Art (aktivity v oblasti kultury a umění) nebo Bestsport (vlastník pražské O2 areny a O2 universum). Součástí skupiny je také provozovatel mýta, firma CzechToll.
Skupina PPF působí v Evropě, Asii a Severní Americe, celosvětově zaměstnává 98 000 lidí, z toho zhruba 14 000 v Česku. Bilanční suma skupiny PPF na konci loňského roku byla 48,6 miliardy eur, což je velmi podobné číslo jako příjmy českého státního rozpočtu.