Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha koupí stovky autobusů SOR za více než tři miliardy

Víme první   16:28aktualizováno  18:08
Pražané si po karosách budou zvykat na novou značku autobusů. Historicky největší zakázku na nové vozy městské hromadné dopravy vyhrála tuzemská společnost SOR Libchavy.

Firma v soutěži nabídla dva modely. Jedním z nich je typ NB 12.

Rok po vyhlášení soutěže vybralo vítěze představenstvo Dopravního podniku hlavního města Prahy. MF DNES to potvrdil člen představenstva Tomáš Jílek.

"Nabídli nejvýhodnější cenu," vysvětlil Jílek. Hodnota 620 autobusů, které si Dopravní podnik objednal, se pohybuje kolem tří a půl miliardy korun.

SOR do soutěže přihlásila dva modely: NB12 a kloubový NB18. Ten je jedním z nejdelších autobusů na českých silnicích. Podle zdrojů MF DNES Praha odebere nejdříve kratší autobusy. Společnost nechtěla vítězství v soutěži komentovat.

"Nemáme nic zatím písemně," vysvětlil jednatel Petr Hájek. Firmu založili původně konstruktéři z Karosy, v roce 2005 ji koupila společnost J&T.

O vítězství firmy SOR, která patří do finanční skupiny J&T, mluvili lidé v autobusové dopravě už delší dobu. Firma patřila mezi favority. O zakázku se ucházelo ještě Iveco Czech Republic (bývalá Karosa) a výrobci Evobus a Solaris.

Soutěž se ale táhla rok. Magistrát před časem připustil, že mu na obnovu vozového parku chybějí peníze. Autobusy jsou prý ale prioritou. - více zde

SOR přijme asi sto lidí

Firma Iveco (bývalá Karosa) na soutěž dokonce podala stížnost antimonopolnímu úřadu. ÚOHS ale její námitky odmítl.

Dopravní podnik nechce koupit všechny autobusy najednou, ale odebírat je hodlá postupně během pěti let. Díky dodávce stovek nových autobusů by se měl vozový park omladit v průměru o tři roky ze současných devíti let.

Dodávky nových vozů by měly začít letos a do roku 2016 se v ulicích objeví 60 krátkých a 30 kloubových nových autobusů. V letech 2017 až 2018 by jich měly přibýt dohromady další dvě stovky.

SOR počítá s tím, že kvůli zakázce pro Prahu přijme zhruba sto lidí. Firma je druhým největším výrobcem autobusů v tuzemsku a v budoucnu přejde pod křídla společného holdingu, který chce slovenská finanční skupina J&T založit s českou skupinou PPF. - více zde

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Vláda potěší prodejce vánočních kaprů. Chce je osvobodit od EET

Ministerstvo financí chce rozšířit materiál o osvobození od elektronické evidence tržeb (EET) o předvánoční prodej ryb. V pondělí to řekl ministr financí Ivan...  celý článek

daně
Nová Sněmovna změní život zaměstnanců i podnikatelů. Tvrdí, že k lepšímu

Politické strany, které usednou v novém parlamentu, se chystají změnit podmínky pro podnikání. Podle předvolebních slibů chtějí snižovat daně z příjmů pro...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Lidé kupují solární panely včetně baterií. Jistí se tak před blackouty

Zájem lidí o solární elektrárny na střechách nastartovaly peníze z dotačního programu Nová zelená úsporám. Zároveň roste obliba baterií, které umožňují...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.