Praha má nejrychlejší vlakové spojení s Moskvou v historii

  15:41aktualizováno  15:41
Jízdenka je dražší než letenka. Let trvá 2 hodiny a 40 minut, vlak jede přes 27 hodin. Přesto jsou přímé vlaky mezi Moskvou a Prahou vyprodané až do konce ledna a Ruské železnice společně s Českými drahami plánují, jak na této trase navýší ještě počty cestujících.

Vlak ruských železnic, obnovená linka Moskva-Praha-Moskva. | foto:  František Vlček, MAFRA

Do Prahy se s platností nového železničního grafikonu vrátily přímé vlaky mezi Prahou a Moskvou. Přímé spojení existuje sice přes padesát let, ale například v loňském roce nešlo o přímý vlak: vozy se přeřazovaly v Bohumíně na jiný vlak. Konec přeřazování i mírně jiná trasa po Polsku umožnily zrychlení až o 6,5 hodiny.

Ruské železnice a České dráhy mají s lůžkovým vlakem označeným jako EuroNight Vltava velké plány: namísto současných 200 až 240 pasažérů na vlak chtějí počty cestujících zdvojnásobit přidáním nových vozů. "O vlaky je velký zájem, teď jsou spoje například do konce ledna vyprodané," řekl náměstek pro osobní dopravu Michal Štěpán. Klienty jsou především ruští turisté. Namísto osmivozových souprav chtějí vozit až 12 vagonů.

Fotogalerie

Zkrácením trvá cesta z Prahy 27 hodin a 33 minut, při cestě z Moskvy 28 hodin a 4 minuty. Dosud to bylo přes 33 hodin. Cestující tak namísto dvou nocí stráví ve vlaku jen jednu. V soupravě jsou zatím východoněmecké vozy, ruské železnice ovšem už zakoupily nové lůžkové vozy od Siemensu. Zatím však čekají na všechna povolení od drážních úřadů.

Přímo vozy jezdily dříve každý den, od nového grafikonu je provoz omezen na tři dny v týdnu, ale s větší kapacitou. Letos dosud vlaky mezi Prahou a Moskvou cestovalo 87 582 cestujících, počty cestujících v letadlech jsou v řádech statisíců.

Jízdenky nejsou levnou záležitostí: základní jednosměrná jízdenka pro jednotlivce za 5 653 korun, zpáteční cesta tak vyjde na více než jedenáct tisíc korun. To je více, než stojí letenka na přímém letu z Prahy do Moskvy. Podle Českých drah se však dá se slevami pořídit jednosměrná jízdenka i za cenu kolem 2 500 korun.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Cesta vlakem se zkrátí, stát zrychlí některé klíčové tratě

Výstavba koridoru Rokycany - Plzeň.

Denní dojíždění vlakem za prací do Prahy z Pardubic je stále běžnější. Ceny bytů jsou v Pardubicích dvakrát nižší,...

Na Švestkové dráze řádí téměř 200metrový obr, obnovuje kilometry trati

Stroj RU 800 k opravě železnic.

Sedm set tun těžké zařízení opravuje severočeskou Švestkovou dráhu, železniční trať mezi Litoměřicemi a Mostem. Během...

Zdržovací taktika Kapschi málem vyšla. Chyběly dva měsíce, tvrdí Ťok

Ilustrační snímek

Od dalšího prodloužení mýtné smlouvy s Kapschem dělily Česko dva měsíce, zdůvodnil potřebu rychle uzavřít smlouvu s...



Najdete na iDNES.cz