Diskuze
Praha chce, aby sdílená kola byla levná jako jízda tramvají. Regulace nechystá
Děkujeme za pochopení.
M78i23r83o38s13l57a41v 39S89u24c43h66y
Každá regulace deformuje trh. V praxi funguje podle zásady: chudým brát (daně), bohatým dát (dotace). Pokud chcete, aby více lidí jezdilo na kolech, postarejte se o jejich bezpečí a aby měli kam ta kola dávat - a uvidíte, jak to bude fungovat.
P47e45t46r 37B87á69č87a
Tahle slunickarska pakarna ma zas tradicne mezi slunickovyma mediema solidni tlacenku s deseti clankama behem mesice.
Pri tom na to nikdo normalni nesedne.
J52a25n 54V60o91j28t13í70š23e85k
Co je proboha sluníčkářskýho na ježdění na kole? Kolo je dopravní prostřek, ne politickej názor. Neexistuje nic jako pravicovej/levicovej nebo sluníčkářskej/měsíčkářskej dopravní prostředek. Tohle je úplně strašnej nesmysl.
R97o20b24e91r65t 64M82o49t64k92a
Budou ta kola pojištěná pro případ způsobení dopravní nehody, nebo zranění chodce?
M60a68r68t50i32n 41T70e74p87l91a12n
Vy máte kolo pojištěno pro případ způsobení nehody? Abych pravdu řekl, tak neznám pojišťovnu, která by umožnila pojistit kolo ve stylu povinného ručení. Neboli za nehodu zodpovídá řidič daného kola a je na něm, zda má nějaké pojištění odpovědnosti za škodu nebo ne.
M40i18r35e40k 23G57a96j48e21r
"Autosharing" take nedostava zadne dotace. Pujcovani aut je sice drahe, ale svoje zakazniky si naslo. Jsem proti dotacim, protoze je to jen zpusob, jak se dostat k penezum na ukor nekoho jineho a podporuje korupci.
J86a53n 30V79o65j96t25í59š80e79k
Dotace je způsob jak nasměrovat veřejnost k tomu, co je výhodnější jinak, než ekonomicky.
Tady jde konkrétně o to, že Praha má problémy s dopravou a přesměrovat část lidí na kola tomu problému pomůže.
A63n86t33o76n37í83n 55K14a37t59z56e38r
Praha není na nic takového pořádně připravena a navíc je to riziko větších dopravních zácpy nebo častých dopravních nehod.Když vidíme jak někteří pražáci jezdí!!
J81i31ř82í 67K12o88c61u52r16e84k
A co kdyby radnice zařídila, že taxislužba bude jezdit za ceny MHD, jako doplněk k MHD?
J11a53n 16V16o48j87t83í34š26e21k
A k čemu by to Praze bylo?
A92r17n37o25š16t 41S96t56á66r52e68k
Jakožto venkovan se do Phy autem vcelku bojím, protože to tam neznám a není vždycky jednoduché v koloně aut se zařadit včas do správného pruhu, když nevím předem, který to je (navigace to často neukazuje). A to mě chrání ještě jakžtakž plech auta kolem. Představa, že tam pojedu jako turista na kole... do toho bych opravdu nešel ani náhodou. Pro koho že jsou ta kola určena?
T87o63m57á70š 97T96a97t94í35č97e38k
Pěkný video o Číně zaplavené sdílenými bicykly je tady:
B72r77o85n78i70s30l45a67v 30G12a43b45r44y73š
To je ještě v pohodě, ale stejný počet aut byste na stejnou plochu nenacpal. I kdyby ten počet aut byl pětkrát menší než bicyklů.
P69e91t15r 84N63a26j23d88e57k
Ty rezavějící vehikly co jsou na stojanech, jsou i zadarmo drahé. Ale na vytahání dotací z města nebo firem ty kola asi poslouží dobře.
M45i49c90h85a38l 90P23a64u43l59í38č37e69k
No, neregulovat... Ono obecně je samozřejmě hezké, pokud věci fungují i bez regulací, ale u nás jsme extrémisté a často doháníme věci až do extrému, takže skutečně mám obavy, aby se nám ulice nezaneřádily kvanty odstavených kol. Však se podívejme na billboardy, jak se nám tu všude rozmohly a uvést to zase zpět do původního stavu je velmi problematické. Podnikatelé obecně jsou schopni se rozpínat neomezeně a kdyby nebylo regulací, tak např. developeři by nám tu zastavěli každý volný metr, bez ohledu na cokoliv.
Popravdě řečeno mě neregulovaný provoz kol v centru dost děsí. Např. je tam plno jednosměrek a v poslední době jsou časté tendence nechávat v jednosměrkách pro jízdní kola obousměrný provoz. K tomu již zmiňované, že na tom budou jezdit hlavně podnapilí cizinci, no potěš koště...
J75o21s98e32f 65V54o28m22á95č15k38a
1/ "mám obavy, aby se nám ulice nezaneřádily kvanty odstavených kol" – Myslíte, že někdo bude vyhazovat peníze z okna, aby mohl zaplavovat ulice odstavenými koly bez užitku?
2/ "Kdyby nebylo regulací, tak např. developeři by nám tu zastavěli každý volný metr, bez ohledu na cokoliv." Je to přesně obráceně – regulace znamená, že stavět mohou pouze bohatí a vlivní, kteří podplatí úředníka, aby mohl stavět na (bývalém) veřejném prostranství, případně obešel pravidla, která platí pro "lůzu". Bez regulace by mohl být zábor povolen třeba jen na základě referenda. A soukromé prostranství? Ano, tam ať si každý staví, jak chce, pokud tím třeba nebude stínit ostatním nebo jinak zasahovat do jejich majetku (smog, hluk atp.). Rovnováha se v takovém případě ustaví opravdu sama (kdo chce žít v betonové džungli bez kousku zeleně?)
3/ Billboardy se rozmohly, protože je po nich poptávka. Snaha uvést vše do "původního stavu" není všeobecně sdílený názor, mně je to třeba úplně jedno, naopak bych billboardy ponechal, pokud s tím majitel nemovitosti souhlasí.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko
Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...
Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém
Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...
Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta
Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...
Ruské tankery mohou způsobit ekologickou katastrofu, varuje švédský ministr
Švédský ministr zahraničí Tobias Billström varuje před ekologickou katastrofou, ke které by mohlo...
Google propustil 28 zaměstnanců, kteří stávkovali kvůli smlouvě s Izraelem
Společnost Google propustila 28 zaměstnanců, kteří protestovali proti smlouvě, kterou firma...