Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nejsexističtější reklama roku: o titul se uchází Bernard i česká policie

  18:44aktualizováno  18:44
Kampaň na černou dvanáctku a další piva z pivovaru Bernard nechtěně soutěží v hlasování o nejsexističtější reklamu roku 2017. Konkurence je velká. Za čárou jsou podle pořadatelů i další známé firmy - například Tchibo, UniCredit Bank, Auto ESA nebo dokonce Policie ČR.

Sexistická reklama Policie ČR. | foto: Nesehnutí

Polonahé ilustrované „pin-up girls“ z humpoleckého pivovaru Bernard letos v létě pohoršily řadu lidí. Kreslené polonahé dívky zaplavily billboardy u silnic. Třeba kráska s tmavou pletí pózovala u půllitru černé dvanáctky.

Reklama vyvolala rozporuplné reakce. Ruce pryč od ní dalo i designové studio Butterflies&Hurricanes, které zajišťovalo ilustrace. „Spojování piva a ženského těla je špatně. Udělala jsem chybu, že jsem neposlechla svoje přesvědčení a byť ‚pouze‘ ilustrace jsem nechala přes B&H zrealizovat,“ uvedla ředitelka studia Michaela Thomas a dodala: „V zahraničí se již hovoří o tom, že sexistická reklama se podílí na fenoménu zvaném ‚rape culture‘, tedy na znásilňování v opilosti.“

Kampaň pivovaru Bernard. Pin-up dívky propagují pivní speciály. Jejich...
Kampaň pivovaru Bernard. Pin-up dívky propagují pivní speciály. Jejich...
Kampaň pivovaru Bernard. Pin-up dívky propagují pivní speciály. Jejich...

Naopak někteří reklamní odborníci sice hodnotili kampaň jako lehce kontroverzní, ale vesměs nad ní mávli rukou. (čtěte Rasistické, urážlivé k ženám. Bernard provokuje a sklízí kritiku

V kontextu ostatních nominovaných reklam je fakt, že se najde dost ostřejších kousků, ať už printových nebo v podobě televizních či internetových spotů.

O dost přestřelil například plakát propagující Free Radio 107 FM. Ke zviditelnění si rádio vybralo ilustraci ženy ohnuté přes stůl a s mužem v pozadí, situované do role bankovní poradkyně Lenky Veselé. Je jasné, že mají zrovna pohlavní styk. „Cesta k úspěchu nemusí být složitá, pokud jí rozumíte,“ stojí na billboardu.

Sexistická reklama společnosti Pila Pasák se nominovala v soutěži Sexistické...

Tradičně přes čáru měl svou reklamu prostředek na podporu erekce Clavin. Polehčující okolností může být snad jen to, že výrobek souvisí se sexuálním aktem. „Oooh, kolikrát to chcete rozmnožit?“ dorážejí lascivní sekretářky s lejstry v rukou u kopírky na svého šéfa. 

Sexuální motivy lacině využívá ke svému zviditelnění řada malých firem. Například Pila Pasák se o pozornost hlásí sloganem „I bobr chodí na pilu“ se dvěma dámami v podvazcích, které rozhazují nohy na pokácených kládách.

Nominaci si zasloužila i Policie ČR. A to za billboardy, které zvou k náborům. Uprostřed fotografie je policista, o něhož se opírají dvě policistky. Plakát doprovází nápis „Tým, o který se můžeš opřít“.

Fotogalerie

Do kategorie reklam, které přisuzují ženám nebo mužům stereotypní role ve společnosti, patří televizní spot Tchibo s hercem Filipem Blažkem. Běh událostí ve spotu, který staví na neoriginálním nápadu (důmyslný řetězec událostí, na jehož konci se něco stane, použila Honda ve své reklamě z roku 2003), přeruší žena, která se hlásí o naběračku.

O sexistické prasátečko ze známějších firem nechtěně soutěží i UniCredit Bank se svou televizní reklamou na Presto půjčku.

V loňském roce „zvítězila“ společnost Pokorný Knives s reklamou na nože, předloni to byl Darling Cabaret se svou reklamou zobrazující ženské přirození v pisoárech. V roce 2014 se vyznamenala politická strana TOP 09 s plakátem s ženským pozadím a sloganem „Vždy na pravém místě“. Sexistické reklamy z minulých let si můžete prohlédnout v galerii.




Nejčtenější

Soud zrušil část zákona o EET. Další vlny se zpozdí, z účtenek zmizí rodná čísla

Ústavní soud s odloženou platností škrtl několik paragrafů zákona o evidenci...

Odpůrci EET se radují. Ústavní soud zrušil část zákona o evidenci tržeb, jako celek však obstál. Třetí a čtvrtá vlna,...

Miliardářem přes noc. Rostoucí bitcoin poslal Australana mezi superbohaté

James Gilbert

Z kryptoměnového šílenství vzešel další miliardář. Je jím Australan James Gilbert. Prezident společnosti Crypto, jejíž...



Byty v panelácích zdražily o 50 procent, nedosáhne na ně ani střední třída

Panelový dům na sídlišti Broumovská.

Panelové byty jsou nejdostupnějším typem bydlení v Česku. V posledních letech však podražily tak, že na ně často...

Exploze v Rakousku odřízla tři země od plynu. V Itálii je stav nouze

Výbuch poblíž Baumgarten an der March v Rakousku.

Exploze plynového terminálu na východě Rakouska u slovenských hranic přerušila dodávky plynu do Itálie, Slovinska a...

Bernard provokuje další reklamou. Vyjadřuje nesouhlas s kampaní #MeToo

Kontroverzní reklama pivovaru Bernard.

Pivovar Bernard pobouřil další provokativní reklamou. Tentokrát se v ní naváží do kampaně #MeToo. Ta spojuje ženy z...



Další z rubriky

V Praze se nestaví. Chybí 22 tisíc bytů a jejich nedostatek dál roste

(Ilustrační snímek)

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky ztrojnásobil na 22 tisíc. Množství vydaných stavebních povolení...

ČEZ dostane od Unie přes miliardu. Investuje ji do zelené energetiky

Instalace solární elektrárny s bateriovým systémem v Horních Měcholupech v Praze

Fond Inven Capital ze skupiny ČEZ dostane od Evropské investiční banky (EIB) 50 milionů eur (asi 1,28 miliardy korun)...

Pivařům zachutnaly ležáky. Zisky Prazdroje díky tomu vzrostly o 30 procent

Jedno pivo nás může zbavit úzkosti a umožnit nám snáze komunikovat v cizím...

Plzeňskému Prazdroji se daří. Od loňského roku vzrostly jeho zisky před zdaněním o 30 procent na 4,8 miliardy korun....



Najdete na iDNES.cz