Zároveň jim v případě komplikací poradí, jaký náhradní způsob dopravy zvolit. Informační kampaň s mravencem v hlavní roli přijde dráhy letos zhruba na dvanáct milionů korun.
"Přátelský mravenec, který staví, opravuje a informuje, bude postupně na všech nádražích a stavbách, které souvisí s výlukami a modernizacemi tratí," řekl Zbyněk Honys, ředitel komunikačního odboru drah.
Jen během letošního roku by měl nový informační systém začít fungovat v 357 stanicích. Podle viceprezidentky České marketingové organizace Jitky Vysekalové však nemusí být mravenec tím úplně nejlepším maskotem.
"Někomu to může připomenout Ferdu Mravence, práce všeho druhu, pro někoho to ale může být komické," uvedla Vysekalová pro agenturu ČTK.
Dráhy ve čtvrtek také spustily nový způsob informování o plánovaných výlukách. Po zaregistrování budou zájemci tyto zprávy dostávat e-mailem. Mravenců ani e-mailů nebude málo. Jen v letošním roce se na železnici prostaví 27 miliard korun.