V současné době neexistuje žádný obecně závazný právní předpis, který by stanovil lhůty, ve kterých mají být dokončeny pozáruční opravy. Pro dovozce navíc již neplatí povinnost zabezpečit po ukončení záruční doby na dovážené výrobky náhradní díly a odborný servis. Tak se stane, že příslušná opravna nemá v daný okamžik potřebnou náhradní součástku k dispozici. Jestliže není možné provést opravu na počkání, je opravář povinen vystavit potvrzení o převzetí věci do opravy ("opravenku"), která mimo jiné obsahuje i termín provedení opravy. Jak jsem již uvedla výše, neexistuje žádný předpis, který by stanovil lhůty pro dokončení pozáručních oprav. Termín tedy stanoví opravář s ohledem na složitost opravy, dostupnost náhradních dílů, množství práce a podobně. Jestliže oprava není v dohodnutém termínu provedena, může Petr Suchánek od smlouvy odstoupit, to znamená odnést žehličku do jiné opravny.
Občanský zákoník, § 655, odst. 1:
Je-li věc opravena nebo upravena vadně, má objednatel právo na bezplatné odstranění vady. Zhotovitel je povinen vadu odstranit nejdéle v dohodnuté lhůtě. Nelze-li vadu odstranit nebo neodstranil-li ji zhotovitel v dohodnuté lhůtě, anebo vyskytne-li se vada znovu, má objednatel právo na zrušení smlouvy nebo na přiměřené snížení ceny opravy nebo úpravy.