Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prázdninové vlaky pojmou osm tisíc kol

  18:44aktualizováno  18:44
S příchodem léta stoupá každoročně na českých železničních tratích počet cyklistů. Spolu se svými dvoukolovými miláčky se chtějí po kolejích přiblížit cíli své dovolené. Se stejnou pravidelností docházelo k v minulých letech k situacím, kdy na nástupištích ve velkých městech zůstali stát nešťastníci s bicykly, kteří se do vlaků nevešli. Letos nabídnou České dráhy pasažérům 1300 vagonů vhodných pro takzvanou zjednodušenou přepravu 8600 kol.

Zjednodušená přeprava probíhá na plošinách osobních a spěšných vlaků. Cestující si kolo sám do vlaku naloží a během jízdy za něj nese zodpovědnost. Přeprava kola tímto způsobem přijde sportuchtivého dovolenkáře na dvacet korun.

Bicykl lze přepravovat také jako cestovní zavazadlo v nákladovém prostoru vlaků. To se týká především dopravy rychlíky na delší vzdálenosti. Zkušenosti mnohých cyklistů z minulých let však svědčí o tom, že zvlášť při rychlých přestupech na velkých nádražích dochází k nešetrné manipulaci a drobnému poškození kol. Navíc se stává, že kolo dorazí za cestujícím s několikahodinovým zpožděním.

Za cestovní zavazadlo se platí v závislosti na počtu překonávaných kilometrů. Do 50 km stojí přeprava kola 40 korun, do 100 km zaplatí pasažér 50 korun, nad sto kilometrů pak 60 korun. Přeprava v zavazadlovém prostoru vyžaduje také vyplnění nezbytného formuláře s popisem kola, protože odpovědnost za kolo po dobu přepravy přebírají České dráhy.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.