Prázdninové vlaky pojmou osm tisíc kol

  • 1
S příchodem léta stoupá každoročně na českých železničních tratích počet cyklistů. Spolu se svými dvoukolovými miláčky se chtějí po kolejích přiblížit cíli své dovolené. Se stejnou pravidelností docházelo k v minulých letech k situacím, kdy na nástupištích ve velkých městech zůstali stát nešťastníci s bicykly, kteří se do vlaků nevešli. Letos nabídnou České dráhy pasažérům 1300 vagonů vhodných pro takzvanou zjednodušenou přepravu 8600 kol.

Zjednodušená přeprava probíhá na plošinách osobních a spěšných vlaků. Cestující si kolo sám do vlaku naloží a během jízdy za něj nese zodpovědnost. Přeprava kola tímto způsobem přijde sportuchtivého dovolenkáře na dvacet korun.

Bicykl lze přepravovat také jako cestovní zavazadlo v nákladovém prostoru vlaků. To se týká především dopravy rychlíky na delší vzdálenosti. Zkušenosti mnohých cyklistů z minulých let však svědčí o tom, že zvlášť při rychlých přestupech na velkých nádražích dochází k nešetrné manipulaci a drobnému poškození kol. Navíc se stává, že kolo dorazí za cestujícím s několikahodinovým zpožděním.

Za cestovní zavazadlo se platí v závislosti na počtu překonávaných kilometrů. Do 50 km stojí přeprava kola 40 korun, do 100 km zaplatí pasažér 50 korun, nad sto kilometrů pak 60 korun. Přeprava v zavazadlovém prostoru vyžaduje také vyplnění nezbytného formuláře s popisem kola, protože odpovědnost za kolo po dobu přepravy přebírají České dráhy.

,