Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prazdroj dostal pokutu za pivní smlouvy

  11:07aktualizováno  11:07
Antimonopolní úřad si došlápl na Plzeňský Prazdroj. Největší český výrobce piva má zaplatit pokutu 2,3 milionu korun. Podle Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se provinil proti zákonu uzavíráním smluv, které restauracím určovaly minimální roční odběr piva. Firma s tím ale nesouhlasí.

Úřadu se nelíbilo, že se restaurace a hostince při přechodu do barev Plzeňského Prazdroje zavazovaly mimo reklamy a propagace značky k minimálnímu ročnímu odběru piva, bez ohledu na to, jaká bude skutečná poptávka.

Konkurenci jsme neomezili, tvrdí Prazdroj

"Takovéto dohody jsou podle zákona zakázané a neplatné a mohou ve svém kumulativním účinku vést k narušení hospodářské soutěže na trhu piva dodávaného do pohostinských zařízení," uvedl předseda ÚOHS Josef Bednář.

Firma se proti rozhodnutí, které už je pravomocné, chce odvolat k vrchnímu soudu. Avšak do doby, než soud vynese verdikt, se rozhodnutí antimonopolního úřadu podřídí a pokutu zaplatí.

"Domníváme se ale, že smlouvy hospodářskou soutěž nenarušují," řekl iDNES mluvčí Prazdroje Alexej Bechtin.

Dodal, že Prazdroj dohody s restauracemi považuje za korektní, neboť se podílí na vybavení provozoven zařízením a logicky za to očekává protislužbu.

Nebylo to poprvé
Úřad při rozhodování o pokutě přihlédl i k minulým prohřeškům firmy. V roce 1998 totiž dostala pokutu 450 tisíc korun za zakázané smlouvy týkající se výhradního nákupu piva.

CO NAŘÍDIL ÚŘAD  PRAZDROJI

Společnost Plzeňský Prazdroj je povinna do 40 dnů od nabytí právní moci rozhodnutí informovat písemně všechny provozovatele pohostinských zařízení zavázaných dotyčnými smlouvami o zákazu a neplatnosti těchto závazků. Kopie písemných sdělení musí být doručeny do 60 dnů ÚOHS. Dále firma musí zaplatit pokutu 2,3 milionu korun a v budoucnu takové smlouvy už nesmí uzavírat.

"Přestože se v nyní uzavřeném řízení nejednalo o stanovení výhradního odběru, bylo možné v jednání firmy spatřovat snahu o zavazování odběratelů způsobem, který u většiny provozoven negativně působí na konkurenční prostředí s obdobnými účinky jako závazky výhradní," uvedl šéf ÚOHS Bednář.

Dodal, že restauratéry by snaha prodat nasmlouvané množství Prazdroje mohla vést k omezení nabídky ostatních značek a tím ke zúžení možnosti spotřebitele vybrat si mezi produkty různých výrobců.

Antimonopolní úřad zahájil toto řízení už loni, tehdy proti Plzeňskému Prazdroji a Pivovaru Radegast. Vzhledem ke sloučení pivovarů pod hlavičku Prazdroje však verdikt už míří proti nástupnické firmě.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.