Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prazdroji se daří doma i za hranicemi. Prodal 10 milionů hektolitrů piva

  13:14aktualizováno  13:14
Plzeňský Prazdroj loni prodal v Česku a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Vývoz do více než 50 zemí posílil o 12 procent, prodej na domácím trhu o 1,5 procenta. Skupina také prodala loni v Česku více nealkoholického piva, hlavně míchaných nápojů z piva Birell a alkoholického cideru Kingswood.

V exportu Prazdroj posílil zejména v evropských zemí jako Slovensko, Německo, Polsko, Rakousko a Slovinsko. | foto: archiv Plzeňského Prazdroje

Přes meziroční nárůsty zůstal celkový prodej piva na předloňské úrovni kvůli tomu, že vinou poklesu ruského pivního trhu se snížila licenční výroba piva v Rusku, sdělila v pondělí mluvčí největší české pivovarnické skupiny Judita Urbánková.

Pilsner Urquell míří do Itálie. V Miláně otevřela první tankovna

Konkrétní objemy prodeje v Česku a cizině Plzeňský prazdroj neuvedl. V minulých letech pivovar prodával zhruba dvě třetiny piva v ČR a zbytek v zahraničí.

Nejznámějšího českého piva Pilsner Urquell prodal Prazdroj loni o osm procent více, což představovalo přes dva miliony hektolitrů. Prodej v Česku posílil o 11,5 procenta, vývoz prémiového ležáku se zvýšil o 4,5 procenta na 792 tisíc hektolitrů.

Táhnou ležáky i cider

Za posílením prodejů všech značek skupiny v Česku je podle Urbánkové hlavně rostoucí zájem o tradiční české ležáky, tedy piva se stupňovitostí 11 a 12. Kromě prémiového Pilsneru Urquell byl zájem i o Velkopopovický Kozel 11 a Radegast Ryze hořkou 12. Úspěch zaznamenaly i limitované várky piv jako například Volba sládků, Gambrinus První Chmel a Radegast Peprně hořký. Tato piva se čepují po celé republice a nabídka se v místech obměňuje zhruba každý měsíc.

Titán polyká obra: pivní lídr nabídl za majitele Prazdroje 2,7 bilionu Kč

Skupina také prodala loni v Česku více nealkoholického piva, hlavně míchaných nápojů z piva Birell a alkoholického cideru Kingswood, tedy částečně zkvašeného jablečného moštu. Pokračovala v podpoře návštěvnosti hospod a restaurací ve spolupráci s provozovateli.

„Ukazuje se, že lidé u čepovaného piva vyhledávají nové chuťové zkušenosti i kvalitní zážitek u značek, které znají. Proto jsme dokončili úplné oddělení výrobků Gambrinus pro hospody od variant v lahvích (Gambrinus 12 a 10 nepasterizované jsou jen čepované). Rozšiřujeme počet tankových hospod, kam lidé stále raději chodí na pivo s maximální čerstvostí. Piva z tanků jsme prodali o 3,5 procenta více,“ řekl generální ředitel Paolo Lanzarotti.

První export do Číny

Prazdroj se podle něj dále dlouhodobě snaží zvyšovat českou pivní kulturu. Školí výčepní, radí majitelům, nabízí tankovou technologii, spolupracuje na otevírání konceptových restaurací, pomáhá vylepšovat provozovny i služby. „Hospody, kde se intenzivně věnují perfektnímu servisu a nabízí příjemné prostředí, mají až o 20 procent vyšší tržby a častější opakovanou návštěvnost,“ řekl.

V exportu Prazdroj posílil zejména v evropských zemí jako Slovensko, Německo, Polsko, Rakousko a Slovinsko. Zájem o plzeňské pivo ale vzrostl i v Asii, především v Jižní Koreji. „Dokázali jsme získat nové trhy jako Ghana nebo Hongkong, poprvé v novodobé historii jsme vyvezli pivo do Číny,“ uvedl ředitel. Samotný vývoz z ČR letos pivovar neuvedl; v roce 2013 přesáhl 1,1 milionu hektolitrů piva. Licenční výroba piva v zahraničí se v minulých letech pohybovala kolem dvou milionů hektolitrů ročně.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.