Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prazdroj měl loni rekordní export, prodeje v hospodách slábnou

  16:39aktualizováno  16:39
Plzeňský Prazdroj prodal loni v Česku a ve více než 50 zemích světa necelých 9,9 milionu hektolitrů piva, to je téměř stejný objem jako v roce 2011. Na domácím trhu pivovarská skupina prodala 6,8 milionu hektolitrů piva, což znamenalo meziroční mírný pokles o necelé jedno procento. Rekordní byl loni export.

Výroba piva v Plzeňském prazdroji (18. září 2012, Plzeň) | foto:  Petr Topič, MAFRA

Zejména díky vyšší poptávce po značce Pilsner Urquell v Asii a ve Velké Británii pivovar exportoval 920 tisíc hektolitrů piva, meziročně o tři procenta více, uvedl mluvčí Plzeňského Prazdroje Jiří Mareček. Licenční výroba zůstala podobná jako předloni v objemu 2,1 milionu hektolitrů.

"Oživení prodejů na domácím trhu přinesly zejména novinky. Opačný vliv na domácí prodeje měl naopak snížený zájem o pivo v hospodách a restauracích, který je ovlivněn ekonomickou situací i vládními úspornými opatřeními," uvedl generální ředitel Plzeňského Prazdroje Doug Brodman.

Očekává, že na další vývoj na českém pivním trhu bude mít dopad nedávné zvýšení sazby DPH a následná změna v nákupním rozhodování spotřebitelů.

Češi kupují balená piva a novinky

Na domácím trhu skupina posílila segment baleného piva především díky rostoucí oblibě praktických balení piva v nevratných obalech, PET lahvích a plechovkách. Zvyšovat domácí prodeje pomáhaly také inovace, jako jsou míchané nápoje z piva, pšeničné pivo s pomerančovou kůrou a koriandrem či nealko pivo s příchutí limetky a maliny. Domácí prodej baleného piva se zvýšil o jednotky procent, prodej v obchodech tak částečně kompenzoval pokračující odliv zákazníků z hospod a restaurací.

Na rekordním exportu, který loni vůbec poprvé přesáhl hranici 900 tisíc hektolitrů, se projevila mimo jiné prezentace značky Pilsner Urquell během olympijských her v Londýně. I díky olympiádě se ve Velké Británii loni prodej zvýšil o více než 20 procent. V Asii byl růst prodeje víc než padesátiprocentní. "Dařilo se v zemích, jako je Jižní Korea, Japonsko, Vietnam či Tchaj-wan," uvedl Mareček.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.