Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prazdroj od října opět podraží. Za plzeň si lidé připlatí korunu

  6:33aktualizováno  6:33
Plzeňský Prazdroj od října zvýší ceny piva a dalších nápojů v průměru o 3,2 procenta. Například půllitr desítky Gambrinus budou restaurace nakupovat o 60 haléřů dráž a dvanáctky Pilsner Urquell o korunu.

Do dražby na iDNES.cz půjde deset unikátních pivních lahví Pilsner Urquell od designérky Miroslavy Kupčíkové. Výtěžek poputuje opět na konto Centra Paraple. | foto: archiv Plzeňského Prazdroje

Prazdroj nezvyšoval cenu čepovaného piva dva roky a lahvového rok a tři čtvrtě. Pivovar zdražení zdůvodňuje růstem cen surovin, zejména chmele, a také investicemi do modernizace a rozšíření prodeje. Napsaly to Lidové noviny (LN). Další pivovary podle zjištění deníku nyní zdražení nechystají.

Zvýšení cen lídra českého pivního trhu se týká jak sudového a tankového, tak baleného piva. Hostinští a obchody budou vedle piva od Prazdroje nakupovat dráž i nealko a ovocná piva, cidery i další nápoje. „V průměru zvyšujeme cenu u všech našich produktů o 3,2 procenta,“ uvedla pro LN mluvčí Prazdroje Jitka Němečková.

Změnu ceny v tuto chvíli neplánují Pivovary Staropramen, které jsou po Prazdroji druhým největším výrobcem piva v Česku. Zdražovat se nechystá ani humpolecký Bernard. Reagovat na změnu cen u konkurence podle zjištění LN nehodlá ani Budějovický Budvar. „Ceny některých výrobků jsme naposledy upravovali 1. ledna 2016. Máme zcela nezávislou cenovou politiku,“ uvedl mluvčí Budvaru Petr Samec.

Skupina Heineken, které patří značky Krušovice, Starobrno nebo Zlatopramen, uvedla, že naposledy zdražovala některé své produkty v obchodech začátkem letoška. „O případných změnách nejprve informujeme naše obchodní partnery,“ dodala Jana Pikardová z Heinekenu.

Prazdroj patří mezi pivovary společnosti SABMiller v Evropě, jejichž prodejem podmínila Evropská komise svůj souhlas s převzetím SABMilleru ze strany největšího světového pivovaru Anheuser-Busch InBev. Prazdroj je tak na prodej. Podle různých zdrojů mezi zájemci figurují americké a evropské investiční fondy, včetně českých skupin PPF a J&T, a také třeba největší japonský pivovar Asahi.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.