Českým pivařům tak prodal 8,2 milionu hektolitrů piva, lidem v zahraničí 2,7 milionu hektolitrů.
"Na tuzemském silně nasyceném trhu je příležitostí ke zvyšování prodaných objemů velmi málo," řekl šéf pivovaru Mike Short.
Společnost se proto podle něj chce dlouhodobě zaměřit na zvyšování podílu svého prémiovém segmentu. "To se nám daří. Například domácí prodeje Pilsner Urquell narostly o téměř tři procenta i přes zvýšení cen piva," uvedl Short.
Pivovar letos znovu posílil pozici exportního lídra. Stěžejními trhy zůstávají Německo, Španělsko, Skandinávie a USA. Celkem 675 tisíci hektolitrů se na výsledku podílel prémiový ležák Pilsner Urquell, vlajková loď mateřské skupiny SABMiller, kterého firma vyvezla o 4,5 procenta více.
Z celkového objemu prodejů v zahraničí činila licenční výroba piva na Slovensku, v Rusku a Polsku téměř dva miliony hektolitrů. Přímý vývoz činil 846 tisíc hektolitrů, meziročně o 7,7 procenta více.
"V letošním roce očekáváme nárůst exportu v rozmezí 16 až 20 procent," uvedl Short. V následujících pěti letech chce pivovar objem exportu zdvojnásobit.
Prazdroj loni v listopadu zvýšil ceny piva kvůli stoupajícím cenám surovin. - více zde Ječmen podle Shorta za posledních 15 měsíců podražil dvojnásobně, cena chmele vzrostla zhruba o šedesát procent.