Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Prazdroj řekl Bernardu: Birell je lepší, a do boje o lepší nealko tak nejdeme

  13:58aktualizováno  21:45
Výzva pivovaru Bernard na souboj o lepší nealkoholické pivo nechala Plzeňský Prazdroj v klidu. Účast v duelu odmítl s poukazem na to, že jeho Birell vyhrál už několik pivních soutěží a pivaři mu dávají přednost. Bernard se ale nevzdává a vyzývá znovu: "Přestaňte se bát a nevyhýbejte se férovému souboji!"

Pivovar Bernard vyzývá Plzeňský Prazdroj na souboj o nejlepší nealkoholické pivo | foto: Bernard.

Bernard se snažil plzeňský pivovar vyprovokovat k bitvě kvůli reklamě na jeho značku Birell. V té Prazdroj tvrdí, že "chutí převyšuje ostatní", s čímž jeho rival nesouhlasí a považuje to za neetické.

Birell byl podle Stanislava Bernarda, majitele rodinného pivovaru, v minulosti skutečně jedničkou mezi ostatními nealkoholickými pivy, dnes ale existuje 25 značek a tento fakt už dávno neplatí.

Rodinný pivovar tak vyzval Prazdroj k degustační soutěži, ve které by degustátoři určili, zda je jeho nealkoholické pivo skutečně lepší než Bernardova značka Bernard s čistou hlavou. Soutěž podporovalo také Sdružení přátel piva (podrobnosti k první výzvě čtěte zde).

Souboj je podle Prazdroje zbytečný

Odpověď šéfa Prazdroje Douglase Brodmana však pivovar Bernard nepotěšila. V dopise Prazdroj souboj odmítl s poukazem na to, že Birell letos vyhrál v kategorii nealkoholických piv už dvě prestižní degustační soutěže Pivex 2010 i Australian Beer Awards, což dokazuje jeho vysokou kvalitu, protože zvítězil v konkurenci mnoha domácích i zahraničních piv.

Prazdroj také poukázal na fakt, že je po dlouhá léta nejprodávanějším nealkoholickým pivem s tržním podílem větším než šedesát procent, a tak je o vítězi už rozhodnuto. "Chuťové pohárky milionů spotřebitelů již daly odpověď," napsal Brodman.

Nealkoholické pivo Birell.Nealkoholické pivo. Bernard s čistou hlavou Free.

Bernard se ale nevzdává. "Chápeme, že se Plzeňský Prazdroj nehrne do zkoušky, ve které nemusí uspět, že má obavy z přímé konfrontace. Vždy je jednodušší něco tvrdit nežli to pak dokázat," konstatuje Stanislav Bernard a vyzývá představitele Plzeňského Prazdroje: "Přestaňte se chlubit a pojďte dokázat, co tvrdíte!"

Bernard: Prohrajeme-li, budeme čepovat Birell zadarmo

Majitel pivovaru se v druhé výzvě zavazuje také k tomu, že pokud v souboji prohraje, bude na svém blížícím se pivním festivalu točit Birell zadarmo a své nealkoholické pivo Bernard s čistou hlavou přejmenuje na jeden měsíc na značku Bernard s ušatou hlavou.

Prazdroj na druhou výzvu reagoval tak, že už jednou odpovídal a že by se jen opakoval a uzavřel celou záležitost přirovnáním.

"Birell vyhrál letošní Pivex i Australian Beer Awards. Španělé vyhráli mistrovství světa ve fotbale a další mužstva je již také nevyzývají k dodatečným soubojům o světové prvenství," řekl mluvčí Plzeňského Prazdroje Jiří Mareček.

Kdo má lepší nealkoholické pivo, Prazdroj, nebo Bernard?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 19. července 2010. Anketa je uzavřena.

Lepší je Bernard 8831
Lepší je Prazdroj 3513



Nejčtenější

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...



PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Rasistická kampaň H&M má dohru. Řetězec zavírá obchody v Jižní Africe

Rasistická reklama společnosti H&M.

Reklama švédské oděvní společnosti H&M s černošským chlapcem v mikině „nejhustší opice v džungli“ vyvolala v Jižní...

Další z rubriky

Zájemce o těžbu lithia dokazuje českým úřadům, že je australskou firmou

Vzorek lithia, jak ho asi nikdy neuvidíte - v kovové podobě

Společnost European Metals Holdings (EMH), která chce prostřednictvím české firmy Geomet těžit lithium u Cínovce,...

ČEZ si dělá, co chce. Zástupce malých Šnobr vytáhl proti státnímu molochu

Z domů na okraji Týna nad Vltavou jsou chladicí věže nepřehlédnutelné. Snímek...

Stát jako hlavní akcionář rezignoval na to, co se ve firmě děje, říká investor Michal Šnobr. Vedení polostátního...

Ikea otevře v létě nový obchod v Praze na Václavském náměstí

Ilustrační foto

Na jednom z domů na Václavském náměstí v Praze se v létě rozsvítí žlutomodré logo nábytkáře Ikea. Netypicky v centru...

Najdete na iDNES.cz