Prazdroj si brousí zuby na růst

  • 2
Plzeňský Prazdroj by letos rád ukousl větší část českého trhu s pivem. Podle šéfa největší české pivovarské skupiny Stevena Woodwarda plánuje Prazdroj pro letošek tříprocentní nárůst prodeje. Výrazně vyšší má být i růst vývozu zejména do USA, Německa a Velké Británie.

Společnost, která zahrnuje pivovary Prazdroj, Gambrinus, Radegast a Velké Popovice, prodala loni na českém trhu přes 7,74 milionu hektolitrů piva, což bylo o 6,4 procenta více než v předchozím roce.

Celkový loňský vývoz vzrostl o 36 procent na 1,26 milionu hektolitru. "Neumím říct, o kolik se zvýší export Plzeňského Prazdroje letos, ale bude to rozhodně o více procent než domácí prodej," dodal Woodward.

"Tříprocentní růst prodeje v letošním roce je reálný i přesto, že za první čtvrtletí poklesl celý český trh o 150 tisíc hektolitrů," uvedl obchodní ředitel Prazdroje Otakar Binder. Podle něj roste výrazně po celé republice počet nových restaurací.

Naopak klesá prodej lahvového piva, zejména v menších obchodech. "Dnes prodáváme 54 procent sudového piva. Jeho podíl se za tři roky zvýšil o deset procent," vysvětlil Binder.

Na exportním trhu má Prazdroj podle Bindera šanci výrazně posílit prodej zejména v Polsku, na Slovensku a také v Rumunsku, kde lidé přecházejí od pití tvrdého alkoholu k pivu.

"Největší potenciál ale máme v USA, kde je náš partnerský pivovar Miller s desítkami tisíc zákazníků," řekl Binder.