Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prazdroj uvařil přes dvě miliardy piv. Pomohl návrat pivařů do hospod

  11:15aktualizováno  11:15
Lidé se začali vracet do hospod, tvrdí největší tuzemská pivovarnická skupina. Její loňský růst ovšem táhl export a nová piva. Plzeňský Prazdroj loni uvařil nejvíce piva ve své historii.

Plzeňský Prazdroj po letech poklesu zaznamenal vyšší zájem o čepované pivo | foto: Pilsner Urquell

Podle ve středu zveřejněných výsledků vzrostl výstav o 4,5 % a překonal hranici deseti milionů hektolitrů, v přepočtu na půllitry tak firma prodala dvě miliardy piv. Podle Prazdroje stojí za domácí produkcí hlavně zájem o lahvové pivo, stabilizuje se ale i prodej čepovaného piva. 

Prémiová značka Prazdroje, ležák Pilsner Urquell, loni zaznamenala rekordní prodeje a překonala hranici dvou milionů uvařených hektolitrů. V Česku jeho prodeje stouply o desetinu. „Dosáhli jsme největšího růstu za posledních pět let a největší radost máme ze znovunastartování zájmu o čepované pivo. Naše aktivity podpory pohostinství, návštěvnosti hospod a restaurací, úzká spolupráce s jejich provozovateli, inovace i cenová strategie jednoznačně vycházejí,“ zhodnotil generální ředitel Plzeňského Prazdroje Paolo Lanzarotti uplynulý rok na tuzemském trhu.

Podle něj oživení prodejů čepovaného piva pomohl například nepasterizovaný Gambrinus, který firma zavedla na trh loni. „Jsem proto přesvědčený, že pivo má stále silný potenciál růstu,“ doplnil k čepovanému pivu Paolo Lanzarotti.

Podle ně se i díky investicím do restaurací a podpory hostinských podíl baleného a sudového piva loni téměř vyrovnal. Lehce navrch má ale stále balené pivo. „Vylepšení prostředí hospod a restaurací i poskytovaného servisu má totiž zcela zásadní dopad na návštěvnost i tržby provozovatelů. Hospody, ve kterých se intenzivně věnují perfektnímu servisu a nabízí příjemné prostředí, mají až o 20 % vyšší tržby a častější opakovanou návštěvnost,“ tvrdí Lanzarotti. 

Prazdroji k růstu pomohl loni nejvíce export, kam šlo 35 % celé produkce, meziročně posílil vývoz o šest procent. Svoji pozici společnost posílila například v pobaltských státech nebo v Norsku a Finsku. Zájem o pivo Plzeňského Prazdroje vzrostl i na asijských trzích, ve Velké Británii, Kanadě, Irsku nebo ve Slovinsku. 

Podle Lanzarottiho se poptávka v Česku přesouvá k prémiovějším pivům. „Celý loňský růst je tažený prémiovými pivy a pomáhají i pivní speciality. Tento fakt je dán i změnou životního stylu posledních let, kdy lidé vyhledávají v první řadě kvalitní pivní zážitek,“ dodal Lanzarotti. Ten očekává, že loňský mírný růst celého trhu potrvá i letos. „Podíl čepovaného piva by neměl již dále klesat,“ odhaduje Lanzarotti. 

Podívejte se, jakými způsoby je možné načepovat pivo:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.