Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prazdroj vytáhl do boje za čisté trubky

  9:26aktualizováno  9:26
Plzeňský Prazdroj se pustil do souboje se lhostejností hospodských k čistotě výčepních zařízení. A do tažení chce zapojit i konzumenty - návštěvníky hospod. Úroveň péče o výčepní systémy v tuzemských hospodách pokládají prazdrojští experti za alarmující.

"Mikroorganismy, které dokaží kontaminovat pivo v nečištěných trubkách, mohou zkazit chuť a vůni piva. Nejčastěji se pivo z nemytých trubek pozná podle zákalu a podle toho, že špatně pění," řekl manažer kvality Plzeňského Prazdroje Jiří Fáměra.

Pivovary Prazdroj a Gambrinus, Radegast a Velkopopovický kozel, chtějí prosadit, aby všech 16 tisíc tuzemských restaurací, které mají výčepní zařízení vlastněné pivovarem, čistilo trubky kromě denního proplachování vodou nejméně jedenkrát týdně speciálním sanitačním zařízením.

Prazdroj přišel s kampaní Za čisté trubky a nabádá návštěvníky: Hlídejte si svého hostinského! Restaurace, která trubky čistí, získá každý měsíc žlutou medaili a hostinský ji vyvěsí na tablo dodávané pivovarníky. Host tak má poznat, jestli za nějaký měsíc medaile chybí.

Podle Fáměry získala za poslední měsíce všechny medaile asi jen polovina ze zmíněného počtu hospod. Jedno vyčištění přijde hospodu asi na 350 korun.

"Je škoda, že o kvalitu piva mají minimální zájem státní instituce. U nás neexistuje jasný předpis, jako například v Německu," konstatoval Fáměra.

"Propagační akce neměly na hostinské dostatečný účinek. Nemůžeme nikomu čepování piva zakazovat, ale chceme zapojit touto formou i jejich zákazníky," kostatovala manažerka externí komunikace Prazdroje Iva Marsová.

Autoři:



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Kaufland na pranýři. Zákazníci si stěžují na chybějící zboží i dlouhé fronty

(Ilustrační snímek)

Kaufland prožívá těžké období. Na jedné straně se snaží otočit vnímání lidí, že je „jen levný“, na druhé straně bojuje...



Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...

Na jižní Moravě jsou vyšší mzdy než v Praze. Firmy si přetahují lidi

Ilustrační snímek

Platy na jižní Moravě jdou do extrému, firmy totiž dorovnávají nejvyšší platy konkurentů. Hospodářská komora před...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Další z rubriky

Delegace z Číny na Hradě řešila kauzu CEFC, skupina si majetky v ČR ponechá

Jednání delegace čínského státního konglomerátu CITIC na Pražském hradě (18....

Na Pražském hradě ve středu proběhlo klíčové setkání prezidenta Miloše Zemana s vedením čínského státního konglomerátu...

ČEZ pokračuje ve větrné expanzi, ve Francii postaví své první elektrárny

Větrný park ČEZ v německém Cheinitz-Zethlingenu

Snaha polostátního gigantu ČEZ přebarvit se alespoň zčásti nazeleno pokračuje. Na konci roku by měla firma zahájit...

V oběhu je nová známka se Zemanem, od předchozí se liší jen barvami

Nová známka s prezidentem Milošem Zemanem (2018)

Česká pošta uvádí do oběhu novou známku s vyobrazením prezidenta Miloše Zemana. Cenina je vyrobená podle stejné rytiny...

Najdete na iDNES.cz