"Zdražení se týká vybraných značek a typů balení napříč celým portfoliem a zahrnuje jak sudové, tak balené pivo," dodal mluvčí největšího českého pivovaru Jiří Mareček.
Nové ceny konkrétních produktů firma neuvedla.
Důvodem prosincové úpravy cen je zvýšení nákladů zejména na energii a sladovnický ječmen. Cena výčepního piva (dříve "desítky") se zvýší v průměru o 0,50 Kč za půllitr, ležáky ("jedenáctky" i "dvanáctky") podraží zhruba stejně. Oslovené restaurace budou většinou nárůst ceny kopírovat a půllitr by tak měl zdražit zhruba o jednu korunu.
"Pro zachování unikátních vlastností značek našich piv používáme kvalitní české suroviny, které jsou pro ně typické. V kvalitě neděláme žádné kompromisy a nakupujeme ty nejlepší suroviny včetně sladovnického ječmene, který tvoří ve výrobě piva nejvýznamnější položku. Neustále hledáme způsoby, jak efektivně řídit naše podnikání a zajistit, aby pivo, český národní nápoj, zůstalo pro pivaře cenově dostupné," komentoval pohyb cen generální ředitel Prazdroje Douglas Brodman.
Naposledy zdražoval Prazdroj v lednu v průměru o dvě procenta, kdy to vysvětlil zvýšením nákladů na suroviny.