Experiment s elektrobusy skončil. Praha je potichu vrátila Italům

  9:35aktualizováno  16:29
Pražský Dopravní podnik definitivně ukončil provoz elektrobusů na jediné lince po Malé Straně. Téměř rok poté, co dopravce vozy odstavil kvůli závadám do garáží a nahradil je klasickými naftovými autobusy, odkoupil si je zpětně jejich výrobce, italská společnost Breda Menarini Bus.

Italské elektrobusy se v Praze neujaly. | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

"Oba elektrobusy opustily garáže Hostivař," potvrdila Aneta Řehková z tiskového oddělení Dopravního podniku. V garážích stály už od loňského listopadu kvůli vadám, které nebyl Dopravní podnik schopen opravit vlastními silami.

"S ohledem na tyto skutečnosti došlo k uzavření obchodního závazku, ve kterém se dodavatel zavázal zpětně odkoupit oba elektrobusy za vzájemně odsouhlasenou cenu," dodala Řehková. Cenu Dopravní podnik původně nechtěl zveřejnit.

Za každý autobus, který pojme jen deset sedících pasažérů, zaplatil Dopravní podnik 6,5 milionu korun. Za kolik je do Itálie vrací, je však tajné. Obě strany se podle Řehkové rozhodly zachovat mlčenlivost.

Po urgencích iDNES.cz však Dopravní podnik ustoupil a uvedl, že jde "řádově o 5 milionů korun za oba busy."

První elektrobusy v pražské městské hromadné dopravě jezdily na lince 292 mezi Malostranským náměstím a nemocnicí pod Petřínem. Dopravní podnik místo nefunkčních elektrobusů nasadil na trasu autobusy SOR BN 8,5 a výjimečně Ikarus E91. Elektrobus na trh uvedl také český výrobce autobusů SOR Libchavy, jeho vůz jezdí v Ostravě od srpna roku 2010.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Obce a kraje si samy rozhodnou, na kterých jedničkách budou vybírat mýto

Ilustrační snímek

Kraje a obce budou rozhodovat o tom, na kterých konkrétních úsecích silnic prvních tříd budou od roku 2020 platit...

ČD Cargo se privatizovat nebude. Nevím, proč to Ťok říkal, čílil se premiér

Tiskové konference se po skončení zasedání vlády, účastnil premiér Andrej Babiš...

Premiér Andrej Babiš se postavil proti úvahám privatizovat nákladního železničního dopravce ČD Cargo, jak o tom nedávno...

OBRAZEM: Přes 16 hodin v letadle. Letečtí fandové mají z čeho vybírat

Dopravní letadlo Airbus A350-900, které společnost Singapore Airlines nasazuje...

Pro některé čirý masochismus, pro jiné nebeský zážitek. Deset nejdelších letů světa má jedno společné. V oblacích...



Najdete na iDNES.cz