Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Experiment s elektrobusy skončil. Praha je potichu vrátila Italům

  9:35aktualizováno  16:29
Pražský Dopravní podnik definitivně ukončil provoz elektrobusů na jediné lince po Malé Straně. Téměř rok poté, co dopravce vozy odstavil kvůli závadám do garáží a nahradil je klasickými naftovými autobusy, odkoupil si je zpětně jejich výrobce, italská společnost Breda Menarini Bus.

Italské elektrobusy se v Praze neujaly. | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

"Oba elektrobusy opustily garáže Hostivař," potvrdila Aneta Řehková z tiskového oddělení Dopravního podniku. V garážích stály už od loňského listopadu kvůli vadám, které nebyl Dopravní podnik schopen opravit vlastními silami.

"S ohledem na tyto skutečnosti došlo k uzavření obchodního závazku, ve kterém se dodavatel zavázal zpětně odkoupit oba elektrobusy za vzájemně odsouhlasenou cenu," dodala Řehková. Cenu Dopravní podnik původně nechtěl zveřejnit.

Za každý autobus, který pojme jen deset sedících pasažérů, zaplatil Dopravní podnik 6,5 milionu korun. Za kolik je do Itálie vrací, je však tajné. Obě strany se podle Řehkové rozhodly zachovat mlčenlivost.

Po urgencích iDNES.cz však Dopravní podnik ustoupil a uvedl, že jde "řádově o 5 milionů korun za oba busy."

První elektrobusy v pražské městské hromadné dopravě jezdily na lince 292 mezi Malostranským náměstím a nemocnicí pod Petřínem. Dopravní podnik místo nefunkčních elektrobusů nasadil na trasu autobusy SOR BN 8,5 a výjimečně Ikarus E91. Elektrobus na trh uvedl také český výrobce autobusů SOR Libchavy, jeho vůz jezdí v Ostravě od srpna roku 2010.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Snímek ze staveniště úseku dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Přerova. (srpen...
O stavební zakázky je velká tlačenice. Cena prací klesá až o 45 procent

Vyhladovělé stavební firmy stlačují ceny dopravních staveb v Česku. O zakázky zápasí někdy i 12 firem a díky tomu klesá cena prací až o 45 procent. Stát tak...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Zrychlíme vlaky, zavedeme společnou jízdenku, slibují strany

Společná jízdenka pro všechny dopravce, nové úseky dálnic a silnic, opravená nádraží a rychlejší vlaky. To všechno se nám v příštím volebním období splní bez...  celý článek

Dopravce Ryanair nakupuje nové letouny Boeing 737 MAX.
Pracujte ještě 10 dní a dáme vám 300 tisíc bonus. Piloti Ryanair odmítli

Skupina pilotů irské nízkonákladové letecké společnosti Ryanair odmítla bonus, který jim vedení podniku nabízí oplátkou za změnu dovolené. Místo toho požadují...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.