Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pražské hlavní nádraží má nové odbavovací centrum. Podívejte se

  15:40aktualizováno  15:48
Pražské hlavní nádraží se mění před očima. Ode dneška zde budou mít cestující k dispozici nově zrekonstruované odbavovací centrum, které tak trochu připomíná odbavovací prostory na letišti. Po opravě severní části nádraží tak dostávají novou tvář další prostory "hlaváku".

U nových pokladen už nebude zákazníky a obsluhu oddělovat skleněná přepážka. Centrum se bude otevírat postupně kvůli plynulému přechodu služeb.

Zpočátku bude fungovat jen přednostní odbavení a prodej mezinárodních jízdenek a místenek. Veškeré služby včetně prodeje vnitrostátních jízdenek se sem přesunou až po svátcích 8. července. Zároveň se uzavřou staré pokladny ve spodní hale.

"ČD Centrum ukazuje moderní tvář Českých drah, jak budou vypadat do budoucnosti. Už to nejsou klasická okénka, ale moderní bezbariérový přístup," řekl šéf Českých drah Petr Žaluda.

Podle dohody má být celé nádraží dokončeno v roce 2013, podle Žaludy to ale zřejmě bude o rok dříve. "A to včetně staré Fantovy budovy," dodal Žaluda.

Na pražském hlavním nádraží funguje od 24. června nové odbavovací centrum.

Prostory rekonstruuje italská firma Grandi Stazioni, která bude zároveň i jejich provozovatelem. Italové chtějí na nádraží proinvestovat kolem 900 milionů korun, na oplátku dostanou nádražní budovy do třicetiletého pronájmu. Návratnost investice firma počítá "v dlouhodobém horizontu".

Firma už obnovila skoro celou severní část nádraží, kde jsou obchody, restaurace s rychlým občerstvením či knihkupectví. Problémy se sháněním nájemníků prý firma nemá. "Pronajali jsme v této fázi všech 26 prodejních míst a už jednáme o této třetí fázi," řekl generální ředitel Grandi Stazioni Fabbio Battaggia.

Přiznal však, že někteří nájemci kvůli krizi s pronájmem váhali. "Ale celkem bez problémů jsme našli jejich náhradníky nebo jsme se s nimi nějakým způsobem dohodli," řekl Battaggia.

Rekonstrukce začala koncem roku 2006 a potrvá ještě další tři roky. Během té doby se má nádraží změnit v moderní centrum.


Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Máme 98 procent akcií ČSA, oznámil Travel Service. Korejci ve firmě končí

Společnost Travel Service oznámila, že má na dosah ovládnutí ČSA. Dohodla se s jihokorejskou Korean Air a státní firmou Prisko na odkupu jejich podílů....  celý článek

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června...
Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.