"Do tendru se mohl přihlásit pouze uchazeč, jehož průměrný obrat za plnění s ohledem na předmět zakázky neklesl za poslední tři roky pod limit 20 milionů korun korun," uvedl hlavní důvod šéf antimonopolního úřadu Petr Rafaj.
Antimonopolním úředníkům se však nelíbilo také to, že Dopravní podnik požadoval po zájemci doložit to, že už má s nepřetržitým a komplexním úklidem podzemní hromadné dopravy zkušenosti, a to minimálně po dobu 12 měsíců a v rozsahu minimálně šesti uklizených stanic.
Úklid metra mohl být levnější
Právě tyto podmínky podle ÚOHS bezdůvodně omezovaly výběr kandidátů a mohly tak významně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky.
"Pokud by zadavatel uvedená omezení nestanovil, mohl v tendru obdržet více nabídek, přičemž nelze vyloučit, že některá z nich mohla být výhodnější, než nabídka vybraných společností C D V služby a V-Trade," dodal Rafaj.
Dopravní podnik tak mohl úklid pořídit levněji než za deklarovanou cenu zakázky ve výši 1,2 miliardy korun.
Výběr úklidové firmy pro vozy metra už úřad kritizoval jednou, před dvěma lety. Vypsané podmínky byly pro úklidové firmy na trhu nesplnitelné. Kromě jedné společnosti, která se tak stala dopředu jasným vítězem. - čtěte Dopravní podnik vypsal tendr s jasným vítězem. Firmy se zlobí