Velká oprava úseku Pražského okruhu od sjezdu ze silnice R10 v Satalicích až po křižovatku na kolínskou silnici začne už v dubnu a má trvat 14 měsíců. „Jedná se o část Pražského okruhu, jehož nejstarší část je v provozu již téměř 30 let,“ řekl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Každý den tu projede kolem 85 tisíc aut, což z úseku dlouhého necelé čtyři kilometry dělá jeden z nejvytíženějších v zemi.
Zakázku na opravu silnice získalo za 269 milionů korun sdružení firem Porr a Strabag. Součástí bude kromě nového povrchu se sníženou hlučností i rozšíření vozovky směrem ke střednímu dělícímu pásu, aby mohl být po celou dobu opravy zachovaný provoz v režimu 2+2. Důvodem oprav je špatný stav celého úseku.
Stavaři se letos na jaře vrátí i na extrémně vytížený úsek dálnice D1 od sjezdu do Nupak po Chodov. Po loňské opravě vozovky ve směru z Prahy budou stavaři opravovat druhý pruh směrem do Prahy. Zakázku za 157 milionů korun získalo sdružení firem Eurovia - Colas.
Podle Jana Hořeního z ŘSD loňská omezení ukázala, že řidiči na tomto úseku příliš dlouho nestáli. „Úseku se totiž lze vyhnout, pokud řidiči využijí sjezd na Pražský okruh nebo EXIT 12 Říčany - Jesenice. Záleží na tom, kam míří,“ řekl Hoření. Práce mají začít v dubnu a skončit v červnu letošního roku.