Vytížení 30 kilometrů dlouhé spojky mezi plzeňskou dálnicí D5 a brněnskou D1 není rovnoměrné.
Největší hustotu provozu lze pozorovat na starším kompletně zrekonstruovaném úseku u Třebonic, kde počet vozidel přesahuje denně 70 tisíc, nejméně vytíženou částí je napojení na brněnskou dálnici s méně než polovičním provozem.
Klaus, Bém a Bárta střihli a otevřeli Pražský okruh, mýtné se platí |
Vybrané mýtné na nové části okruhu představuje zhruba pět procent denních výběrů z celé zpoplatněné sítě, která měří 1 300 kilometrů.
Majitelé kamionů, kterých se po okruhu vydalo od jeho otevření 400 tisíc, jsou ale největšími kritiky nové úpravy provozu, která zakazuje vjezd kamionů na Jižní spojku a Barrandovský most. Kamiony jedoucí ze severu a východu na západ tak musejí jet po novém okruhu, čímž se jim trasa prodlouží.
Podle pražské policie se ale i díky tomu po otevření okruhu doprava na Jižní spojce, která patří k nejvytíženějším dopravním tepnám v Praze, výrazně zklidnila a snížil se i počet nehod. Podle Ředitelství silnic a dálnic se počet aut na Barrandovském mostě snížil po otevření okruhu o 50 tisíc na zhruba 80 tisíc denně.