Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Preciosa koupí dvě sklárny krachujícího Jablonexu

  10:00aktualizováno  10:00
Sklářský kolos Preciosa se na konci roku rozroste o dvě sklárny krachující společnosti Jablonex Group. Společnost pojme sklárny bývalé Ornely v Desné a Zásadě na Jablonecku. Na veletrhu u příležitosti Skleněného městečka v Železném Brodě to o víkendu potvrdil zástupce Preciosy.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

"Předpokládám, že ke konci letošního roku, nebo začátkem příštího roku Preciosa, která má nyní čtyři tisíce zaměstnanců, převezme dvě části Jablonexu," uvedl za Preciosu Ondřej Šíp během sklářského semináře.

Oficiálně se tak potvrdily zvěsti o tom, že společnost Ludvíka Karla má zájem o sklárny bývalé Ornely v Desné a v Zásadě, které spadají do rozprodávaného holdingu Jablonex Group.

V rámci skupiny Preciosa působí tři firmy. Preciosa, a. s., se zaměřuje na strojně broušené kameny, Preciosa – Lustry je jeden z největších výrobců křišťálových lustrů a moderních svítidel a Preciosa Figurky nyní vyrábí hlavně broušenou křišťálovou bižuterii, broušené dárky a dekorace.

Odrazili se ode dna

Figurky jsou ale na ústupu. "Poslední dobou se hodně diskutuje o změně názvu," uvedl Šíp při prezentaci firemních aktivit. Poněkud konzervativní Preciosa musela tak jako ostatní firmy, které chtějí ekonomicky přežít, reagovat na změny na trhu.

"V roce 2006 se prakticky uzavřel východoasijský trh. Hrábli jsme si na dno, ale probudilo nás to. Obchod už nelze dělat pasivně. Vůbec poprvé máme ve firmě od září novou funkci obchodního ředitele," podotkl Šíp.

Preciosa připravuje ještě dvě novinky. "V dohledné době budeme mít vlastní e-shop a připravujeme otevření nové zahraniční pobočky," zmínil Šíp. Po USA, Hongkongu, Španělsku, Německu, Spojených arabských emirátech, Slovensku, Rusku a Singapuru to bude Jižní Amerika.

Na nutnost aktivního přístupu k zákazníkům ukazují také zkušenosti společnosti Sans Souci, která zastupuje na zahraničních trzích menší české výrobce skla. "Doba, kdy šlo obchod dělat z Čech jen za pomoci internetu a telefonu je pryč. Je nutné být zákazníkům blíž," potvrdil jednatel Sans Souci Martin Cháb.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.