Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Před 14 lety zvítězil VW nad Renaultem

Stačilo možná jen málo a v mladoboleslavském firemním areálu by zněla francouzština. Octavia by místo podvozku z Golfu jezdila na Meganu a koncernová strategie pro Škodu by se vymýšlela v Paříži. Vláda ale v prosinci 1990 nerozhodla pro Renault, ale pro Volkswagen.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pital

19. 8. 2005 16:46
Renault
 Co to melete za hovadiny VW jsou normalni skopcacky hovada okradli stat  a delaj  hnusny octavie a fabie ,Renault nabizel tehda vic nez nemci ale vlada rozhodla jinak protoze je lip lezt do zadnice nemcum nez francouzum az bude mit VW takove sportovni vysledky jako Renault tak se muzeme o cem bavit zatim Skoda a VW nic nepredvedli at zije Renault.
0 0
možnosti

Hrustic

18. 5. 2005 13:26
Diky bohu ....
Renault je hnus ..... I kdyby tu vyrabeli misto Loganu Lagunu 
0 0
možnosti

jakos

30. 4. 2005 7:59
vW versus Renault
Tehdejší rozhodování VW vs. Renault bylo o politice. Technicky i strategicky měl jednoznačně navrch VW. VW přišel s plánem zachovat značku, vyrábět vlastní auta (ikdyž vzhledme ke společné platformě všech v rámci koncernu to dnes může vypadat jinak). Problém byl pouze politický - "znovu nás zaberou Němci". Renault měl trochu jiné představy - levný montážní závod pro východní Evropu (chtěl tady montovat vždy o 1 generaci starší model, tedy v éře Meganu by to byla R19). Pravda, postupem času bychom se možná dostali k něčemu jako Logan, možná by se dnes vyráběl Faforit 3. generace (s dalšími 4 převratnými změnami - např. změna černého čalounění na velmi elegantní světlě šedou a příplatkově možná i koženka a 14-palcová kola). A privatizace do rukou státní automobilky, to asi není také to pravé (to by znamenalo závislost na francouzkých odborářích). Ještě, že to dopadlo takhle a tenkrát bylo dost odvahy jít do toho.
0 0
možnosti

Zwerg

30. 4. 2005 9:36
Re: vW versus Renault
Ještě, že to dopadlo takhle a tenkrát bylo dost odvahy jít do toho.
 
To je pravda. Dobře si na vzpomínám, jak tenkrát komunisti vyváděli - německý cizý kapitál, ekonomická okupace Němců, dojde-li ke krizi automobilového průmyslu tak Němci v první řadě zavřou českou Škodovku a své vlastní podniky si budou šetřit,........ Dnes si už na to málokdo vzpomene, bylo by poučné najít tehdejší usnesení, záznamy, ....KSČM.
0 0
možnosti

michaelZ

27. 4. 2005 13:09
zlatej volkswagen
Jsem hrozně rád, že škodovku koupil zrovna německej výrobce. Představte si, kdyby škodovku koupil renault, pak by tady chtěl vyrábět takový sračky jako je dacia logan. Podívejte se na oktávky nebo superby, sice to nedá srovnat s lexusem, ale rozhodně jsou lepší než nějaký rumunský a franouzský kraksny.  
0 0
možnosti

Vifon

29. 4. 2005 22:58
Re: zlatej volkswagen
Rozhodně siu nemyslím, že Logan je sračka, je to pro Rumuny asi to nejlepší na jejich silnice, klidně se tu mohl vyrábět třeba Megane...
0 0
možnosti

LN

24. 4. 2005 18:47
Skoda vs. Renault
Mno, nikdo to tady nerekl, ale pokud by Skodovku koupil Renault, dopadlo by to pro Skodu dost blbe. Plan Renaultu byl jasny. V Mlade Boleslavi by se vyrabeli modely od Renaultu a to ze pro zapad pod znackou Renault a oznaceni Skoda by zustalo pouze  pro vychodni  trhy.
 
0 0
možnosti

Mac

24. 4. 2005 19:04
Re: Skoda vs. Renault
Něco, jako ten nový společný závod Toyota, Citroen, Peugeot? Na stejných linkách tam ti stejní lidé montují ze stejných součástek identická autíčka, jen na konci výrobní linky na kapotu lepí různé znáčky a názvy.....
0 0
možnosti

honysek

23. 4. 2005 15:18
Škoda
Nevím, kdo počítal hodnotu Škody v roce 91 na 800 milionů marek, ale musel to být velký optimista. Koupit 40 let zaostalou fabriku s lidma navyklýma na komunistické manýry - klobouk dolů - tomu říkám odvaha. Výrobní program o ničem (Favorit byl moderní pouze  ve vztahu ke Škodě 120), zkažené jméno, vývoj směřující nikam. Jsem rád, že o ní měl vůbec někdo zájem  a udělal z ní prosperující  továrnu vyrábějící moderní auta. Díky ne bohu, ale v tom případě Volkswagenu.
0 0
možnosti

Mac

24. 4. 2005 19:04
Re: Škoda
Souhlasím.
0 0
možnosti

peněz

20. 4. 2005 13:47
škoda
Už vidím, jak v 85. mohl někdo čekat konec a těšit se na zahraniční kapitál. Za socialismu ... Nevím přesně, kdy se začal dělat Favorit, ale bylo to pěkně nedostatkové zboží a tak by škodovka měla na hodně let o odbyt vystaráno. Na tehdejší dobu a v rámci RVHP byl favorit něco. Kdyby nepřišel převrat a škodovka nezvyšovala každý týden prodejní cenu o 10 % (vklady v bankách takhle nerostly), za tu cenu kolem 80 tisíc by to ušlo. Ale takhle. Chtěli jste mlhovky či zadní stěrač či jinou než bílou barvu, případně dělená zadní sedadla? Nebyli to schopni s těmahle prkotinama vyrobit, tak vás odsouvali v pořadníku stále níž. Tuhle sprosťárnu jim nikdy nezapomenu -  a jak jim při tom ještě rost hřebínek. Místo za 80 tisíc mě favorit vyšel na 132 tisíc. Byla to vlastně měna. Hotový peníze v rámci "tržního" hospodářství ztratily během několika málo dnů svou cenu.
Kdyby tam byl dneska Renault, jak krásná auta se mohla v Boleslavi vyrábět. Ne takové konzervativní hnusy jako teď.
0 0
možnosti

Renek

20. 4. 2005 20:36
Re: škoda
Renaul snad vyrabi krasna auta ? Ty jsi spadl z visne. Thalia nebo novy Megan to je HNUS ktery se jen tak nevidi.
0 0
možnosti

Karel

20. 4. 2005 12:01
stačilo málo a...
Stačilo málo a z výrobní linky v Mladé Boleslavi by teď sjížděla Dacia Logan . Zaplaťpánbů za to že vláda vybrala Volkswagen
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém

19. dubna 2024,  aktualizováno 

Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...

Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta

19. dubna 2024

Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...

Ruské tankery mohou způsobit ekologickou katastrofu, varuje švédský ministr

18. dubna 2024

Švédský ministr zahraničí Tobias Billström varuje před ekologickou katastrofou, ke které by mohlo...

Google propustil 28 zaměstnanců, kteří stávkovali kvůli smlouvě s Izraelem

18. dubna 2024  19:30

Společnost Google propustila 28 zaměstnanců, kteří protestovali proti smlouvě, kterou firma...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!