Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Předáci automobilky Hyundai vyhlásili stávkovou pohotovost

  11:07aktualizováno  12:17
Odbory nošovické automobilky Hyundai vyhlásily ráno stávkovou pohotovost. Potvrdil to mluvčí společnosti Petr Vaněk. Předáci si tímto způsobem chtějí vybojovat lepší pracovní podmínky. Právě kvůli špatným podmínkám na pracovišti a častým přesčasům zaměstnanci minulý týden přestali na hodinu pracovat.

Hyundai - Automobilka Hyundai v Nošovicíchi dnes ukázala jak pokračují práce na převodovkárně a lisovně. | foto: Alexandr SatinskýMF DNES

"Odboráři nám ráno předali papír, ve kterém oznamují, že 7. prosince vstupují od 7:30 hodin do  stávkové pohotovosti," sdělil iDNES.cz mluvčí Hyundai.

Současně s tím předali automobilce své požadavky a firma se nyní chystá na odpolední jednání se zaměstnanci. "Co je předmětem jednání sdělit nemohu," uvedl Vaněk.

Odboráři ale své požadavky vyvěsili na svých stránkách. Požadují například odměnu za práci přesčas v roce 2009 ve výši 5 000 korun, zmírnění jejího rozsahu a přístup odborářů na všechna výrobní pracoviště závodu.

Slavnostní zahájení výroby Hyundai v Nošovicích (10. listopadu 2008)

Takto dělníci Hyundai slavili před rokem zahájení výroby v Nošovicích (10. listopadu 2008). Milulý týden kvůli přesčasům a špatným podmínkám zastavili výrobu.

Jako důvody stávkové pohotovosti uvádějí  nadměrně přesčasy (čtyřikrát týdně), údajné zastrašování zaměstnanců, nepřiměřené snižování odměn a nedostatečnou komunikaci s vedením podniku. 

"S odboráři jsme se setkali už dvakrát a dnes odpoledne se setkáme potřetí. Mimo to si s nimi telefonujeme, takže není pravda, že bychom s nimi nejednali. Jsme ale velká firma a nikdo nemůže čekat, že se věci pohnou v řádu hodin či minut," uvedl Vaněk.

Pásy hodinu stály

Napětí mezi zaměstnanci a vedením společnosti vypuklo minulou středu, kdy zhruba čtyři stovky dělníků přerušily na hodinu výrobu. - čtěte Dělníkům se nelíbí přesčasy, pásy hodinu stály

Nošovická automobilka nyní zaměstnává zhruba 2000 lidí. Sériovou výrobu firma rozjela loni v listopadu. Do letošního září vyrobila zhruba osmdesát tisíc vozů, její současná výrobní kapacita je 200 tisíc automobilů ročně.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.