Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Předplacené karty ovládly mobilní telefony

  23:38aktualizováno  23:38
Ve chvíli, kdy se klasické telefonování stává doménou mobilních telefonů, si lidé pořizují bezdrátové přístroje především s předplacenou kartou.Tedy bez smlouvy s mobilním operátorem. Podle odborníků se tento trend projevuje také v tuzemsku - po předplacené kartě sáhne osmdesát procent nových zákazníků.Evropské statistiky potvrzují, že většině mobilních operátorů začíná narůstat počet klientů, kteří se nechtějí upisovat smlouvou.

Ve Velké Británii, kterou odborníci obecně považují za nejrozvinutější telekomunikační trh v Evropě, mají všichni mobilní operátoři okolo šedesáti procent takových zákazníků. Například nejmladší z britských mobilních operátorů Orange má více než sedm milionů klientů, z nich využívá předplacených služeb 4,4 milionu lidí. I v Německu, které odborníci považují za konzervativní trh, má v současné době předplacenou kartu u dvou největších mobilních operátorů přes čtyřicet procent klientů.

"Obliba předplacených karet dokazuje, že nejde jen o záležitost České republiky, ale o celosvětový směr, který musí sledovat všichni světoví operátoři," říká Tereza Kakosová, mluvčí RadioMobilu. Ten přiznává, že z jeho téměř 1,4 milionu zákazníků více než polovina vlastní předplacenou kartu Twist. Podobné údaje uvádí i konkurenční EuroTel.

To by znamenalo, že předplacených služeb u mobilních telefonů využívá více než půldruhého milionu lidí.

Nejmladší tuzemský operátor Český Mobil dokonce ve své síti Oskar na předplacených kartách založil svůj počáteční velký růst.

"Hlavním záměrem je jednoduchost a uživatelská vstřícnost u všech nabízených služeb. Předplacené služby jsou trendem, který je zejména pro mladší věkové kategorie atraktivní svou dostupností a 'bezbariérovým vstupem'," míní mluvčí Oskara Igor Přerovský. Předplacená služba Oskarta, za niž si Český Mobil neúčtuje žádný aktivační poplatek, přispěla podle odborníků nejvíce k tomu, že po čtyřech měsících provozu zlákal do své sítě více než 70 tisíc klientů. Oskar se výhod předplacených karet snaží využít i u svých smluvních zákazníků. "Ani u tarifů nepožadujeme aktivační poplatek, a tím chceme maximálně zpřístupnit mobilní telefonii," říká Přerovský.

To, že mobilní operátoři přestali považovat předplacené služby za doplněk své nabídky, dokazuje šíře služeb u zákazníků beze smluv. "Předplacení zákazníci dostávají hodnotově srovnatelnou nabídku služeb jako klasičtí zákazníci včetně přístupu na wap," vysvětluje Martin Žabka ze společnosti EuroTel.

Navíc se v poslední době na domácím trhu stávají právě předplacené karty hlavním bojištěm mezi všemi operátory. RadioMobil své Twist karty vybavuje téměř okamžitě novinkami, které nabízí stálým smluvním zákazníkům. "Například kartu podporující GSM bankovnictví, tedy možnost ovládat svůj účet z mobilního telefonu, si zatím pořídilo okolo šedesáti tisíc lidí," říká Tereza Kakosová. "Kromě toho některé služby, které u předplacených karet nabízejí čeští operátoři, jsou mnohdy v zahraničí stále neobvyklé," dodává.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Západní vstup do haly byl v den slavnostního otevření nazdoben prapory i...
Amazon před Vánoci hromadně nabírá, práci tu dostane 2 500 brigádníků

Americký internetový prodejce Amazon v tuzemsku v předvánoční sezoně nabere 2 500 nových sezonních pracovníků. V České republice aktuálně pro společnost...  celý článek

Ilustrační snímek
Vánoční prémie budou, hlásí třetina firem. Většinou rozdají peníze

Výborná ekonomická kondice domácích podniků se před Vánocemi propíše i do kolonky mimořádné odměny na výplatních páskách. Třetina firem má už teď jasno, že je...  celý článek

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.