iDNES.cz

On-line duel

Předvánoční stávka na poštách? V duelu iDNES.cz střetly odbory s firmou

Petr Pohl

Petr Pohl

Matyáš Vitík

Matyáš Vitík, mluvčí České pošty.
velikost textu:
vydáno 9.12.2016 10:45
Odbory jsou s vedení České pošty na nože. Tři z osmi organizací vyhrožují stávkou kvůli sporům o navýšení mezd. Akce by byla v nejhorší možné době, před Vánocemi podnik nemá dost pracovníků. V DUELU se utkali šéf odborů SOS Petr Pohl, za Českou poštu vystoupil mluvčí Matyáš Vitík.
OTÁZKA: Už víte, kdy bude stávka a jakou bude mít podobu? Martin
Petr Pohl Petr Pohl: Stávka bude vyhlášena v průběhu 12.12.2016 až 23.12.2016. Záleží na dohodě stávkového koordinačního výboru (SKV), který se sejde 10.12.2016 v Olomouci. Stávka by měla být výstražná. 9.12.2016 10:58
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Dobrý den všem čtenářům iDnes.cz. Pevně věřím, že k žádné stávce nakonec nedojde. Není pro ni objektivní důvod. Vedení podniku v rámci ekonomických možností České pošty navýšilo tarifní mzdy o maximum možného, tj. 2,6 %. Největší dopad by měla stávka na zákazníky Pošty, a to určitě nechtějí ani zástupci menšinových odborů. 9.12.2016 11:02
OTÁZKA: Kam mizí ušetřené mzdové náklady za ty kteří v provozu chybí??? vitík
Petr Pohl Petr Pohl: No to je otázka na vedení České pošty s.p. a velice zajímá i odborové organizace včetně té naší. 9.12.2016 11:00
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Tyto peníze samozřejmě zůstávají v rozpočtech jednotlivých organizačních jednotek Pošty, které z nich hradí případné přesčasy, záskoky, nebo jsou tyto finance využívány na úhradu práce brigádníků. 9.12.2016 11:07
OTÁZKA: Přijdu na poštu, je tam velká řada, chci poslat balík a zaplatím neskutečné peníze a ještě mi vnucují nějaká los..Proč je pošta tak drahá, proč to není jak v Číně, že je dotovaná státem? Díky Lukáš
Petr Pohl Petr Pohl: Nejsou lidi, dobře zaplacení od státu a tak jich je málo, a cena je nejnižší v EU, vnucování nepoštovních produktů je záležitost vedení ČP, s naším nesouhlasným stanoviskem. Holt nejsme v Číně. 9.12.2016 11:06
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Dobrý den, Lukáši, Česká pošta se pohybuje na konkurenčním trhu a musí si na sebe vydělat. Proto nabídka losů a dalších doplňkových produktů. Podstatným faktem je, že stát si u České pošty objednává poskytování univerzální služby. Ve stručnosti, musíme doručovat na každé místo v ČR, každý pracovní den, musíme mít minimální počet poboček, což je 3200 provozoven, mimochodem jedna z nejhustších pobočkových sítí v Evropě. Za tuto službu, kterou si stát objednává, byl měl logicky zaplatit. Nebavíme se tedy o dotacích, ale o tom, že objednávky se mají platit. 9.12.2016 11:06
OTÁZKA: Jaký provozní problém vznikne poště při 1 nebo 2 hodinové stávce? A jak jste na tom vlastně s kapacitami? Na jakých pozicích chybějí lidé. Stíháte zatím vyřizovat balíky? Ondřej
Petr Pohl Petr Pohl: Už dnes, bez přičinění odborových organizací, je kapacita a nejenom lidská přeplněna, Balíky jsou, alespoň u SPU průběžně odbavovány a ten nej zádrhel je u dodacích DEP, kde leží nenasnímány na příchodu a všichni jsou odkazováni na poslední údaj nasnímaný u SPU(sběrný přepravní uzel) 9.12.2016 11:10
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Jsme logistická firma a každý článek, který v řetězci vypadne, se dotkne dominovým efektem dalších článků. Tedy i zmíněné dvě hodiny mohou být pro navazující činnosti významné. Obzvláště v době předvánočního provozu, kdy objem přepravených zásilek dramaticky narůstá, konkrétně ke konci listopadu jsme zaznamenávali nárůst přepravených balíků o 50 % oproti např. květnu. Ad kapacity. Zejména na pozicích řidičů dnes neexistuje nezaměstnanost a sehnat lidi je problém. Už před současným nejexponovanějším obdobím jsme rozjeli náborovou kampaň a volné pozice obsazujeme brigádníky. Stíháme a do Štědrého dne dárky doručíme. 9.12.2016 11:13
OTÁZKA: Proč pošta přetěžuje pošťáky a neplatí jim pošta ani přesčasy? Pavel
Petr Pohl Petr Pohl: Máme i tyto informace a za naši odborovou organizaci se je snažíme řešit, soukromě naměřený údaj byl 26 tun balíků za 11,5 hodinovou směnu. Máme i informace, že se někde na poštách a DEPECH přesčasy neplatí, protože jsou z výkazu práce vyškrtnuty a zaměstnanec to podepíše. 9.12.2016 11:14
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Pošta se řídí zákoníkem práce a přesčasy samozřejmě proplácí. Pokud znáte konkrétní případ, že by se tak nestalo, napište mi, prosím, na vitik.matyas@cpost.cz. 9.12.2016 11:14
OTÁZKA: Pane Vitíku, kdy budou amnestováni zaměstnanci, kteří jsou perzekuováni za svou účast na protestní demonstraci v únoru 2016. Nebo mají zákaz práce u České pošty, s.p. na doživotí? Nikki

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Slečno Nikki, protestní akce, kde se významně angažovali Zelení, se zúčastnilo několik málo desítek lidí. Kromě zmíněných Zelených několik bývalých zaměstnanců našeho podniku, kteří ve stejnokroji České pošty dávali médiím rozhovory, jako by stále byli zaměstnanci České pošty. A pak také současní zaměstnanci České pošty. Ti nijak za účast na akci ze strany České pošty postiženi nebyli. 9.12.2016 11:19
OTÁZKA: Proč pošta sponzoruje věci, které nemají spoštou nic společné, např sport, na plese policie ouřadům atd. Michael
Petr Pohl Petr Pohl: To je věcí managementu kam peníze = zisk dají, asi potřebují do budoucna ochranu sponzorujícího = Policie a ministerstva vnitra = zřizovatele české pošty. 9.12.2016 11:16
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Česká pošta jako hráč na konkurenčním trhu musí investovat do propagace svých služeb. 9.12.2016 11:45
OTÁZKA: Nechtěl byste poznat provoz na vlastní kůži, pane Vitíku? Myslím, že na kterémkoliv depu by se pro Vás Transit se 280 zásilkami našel. Stačí jen chtít. Až byste se po týdnu vrátil z doručovacího okrsku, mohli bychom si o problémech promluvit. Nikki
Petr Pohl Petr Pohl: Za ty mizivé peníze by to nedělal p.Vitík ani nikdo z managementu. Jako většina "nových" by to po první várce vzdala. 9.12.2016 11:19
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Názory zaměstnanců poslouchám, do provozu chodím a rozhodně nežiju v umělém skleníku. 9.12.2016 11:22
OTÁZKA: Za posledního půl roku k nám mělo být doručeno 7 balíků, přičemž u 4 z nich bylo do schránky vhozeno pouze upozornění na nezastižení, i když je žena s dětmi na rodičovské stále doma!, ve třech případech dokonce nebylo vzhozeno ani toto upozornění a složitě se to dohledávalo! Bude se také konečně něco dít s kvalitou služeb po případném zvýšení mezd? Takové problémy nejsou ojedinělé stačí si zabrouzdat po webu jak lidé na ČP nadávají. ČP reklamace jen okecávají, nedá se dovolat prostě nic, hrůza. Petr
Petr Pohl Petr Pohl: To je co nám jde, pošta musí být profesionální "SLUŽBA" a ne amatérské doručovací centrum postavené na levných brigádnících. Profesionalita a spokojenost se musí ohodnotit, bez toho je to cesta do pekel. 9.12.2016 11:22
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Můžete mi na můj email vitik.matyas@cpost.cz poslat vaši adresu, kde se tento problém vyskytl? Celou věc prošetříme, abyste se službami České pošty mohl být vy i vaše paní spokojeni. 9.12.2016 11:25
OTÁZKA: Jak si Pošta váží letitých zaměstnanců,jakým způsobem jsou podporováni,víte o tom,že nový zaměstnanec má mnohdy stejný,v některých případech vyšší nástupní plat než ti kteří pracují u pošty několik let?? vitík
Petr Pohl Petr Pohl: Ano, to je pravda a máme od zaměstnanců "letitých" tyto informace. ale nemůžeme si je ověřit, neboť výše mzdy je neustále důvěrná ! Nám jde o stabilizaci a zachránit co se ještě na poště dá = lidi co jsou profíci. 9.12.2016 11:25
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Nástupní mzdy rozhodně nejsou vyšší, než mzdy zaměstnanců, kteří u Pošty pracují delší dobu. 9.12.2016 11:28
OTÁZKA: nepřemýšleli jste o snížení platu manažerů a místo toho nabídnout lepší plat řadovým lidem, abyste měli větší šanci zaměstnat adekvátní počet zaměstnanců? Proč letos oproti normálu musí spousta stávajících pracovat přesčasy i sobotu a neděli, když minulé roky to bylo zvládnutelné i bez nich? Není to selhání manažerů, kteří nenabídli řádné platové podmínky a kvalitní lidi jim odešli? Tony
Petr Pohl Petr Pohl: Pro managery max 2x průměrné mzda, pak jim jde jen o prachy a ne o prosperitu podniku 9.12.2016 11:27
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Tarifní mzdy tvoří největší část nákladů České pošty. Současné vedení připadlo do tarifů za poslední tři roky přes jednu miliardu korun. V současném předvánočním provozu jsou naplno vytížené kapacity všech firem v odvětví, nejenom Pošty. Proto brigádníci, proto přesčasy. I díky tomu je Česká pošta lídrem balíkového trhu. 9.12.2016 11:32
OTÁZKA: Dobry den, myslite si, ze si toho bezny obcan vsimne? Posta bezne nedorucuje, neoznamuje, ..... Postovni sluzby jsou naprosto mizerne. Balikova sluzba do 24hodin je spise do tydne.... Kdyz si clovek stezuje, tak se brani mezi sebou a nikdo nema zodpovednost... Jedine co posta dela je Postovni sporitelna. Proto bych Ceskou postu zrusil jako statni moloch a at si ji zivi CSOB. Proc by stat mel nadale Ceskou postu zivit a dotovat? Tomas z Brna
Petr Pohl Petr Pohl: To je výsledek vedení České pošty i minulého vedení, tento stav se snažíme změnit, Lidé jsou základem nikoliv management ve firmě, která má zajišťovat službu - nikoliv obchod. 9.12.2016 11:30
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Mýtus, se kterým se setkávám poměrně často. Takže na vysvětlenou. Česká pošta není státem dotována. Naopak ČR v zájmu občanů objednává u České pošty univerzální službu, viz dřívější odpověď. V situaci, kdy lidé posílají čím dál méně dopisů a pohlednic, pro ilustraci ročně objem těchto listovních zásilek klesá o cca 10 %, Česká pošta nečeká s nataženou rukou, kdo jí co dá, ale hledá další zdroje příjmů. Navíc na malých obcích je pošta často jediným kontaktem, kde si občané mohou vyřídit své jak poštovní, tak finanční záležitosti. 9.12.2016 11:36
OTÁZKA: Dobry den panove. Zajima me, zda-li,za dobu, kdy se zucastnite tohoto duelu, pobirate nahradu mzdy nebo se ji zucastnite v dobe sveho volna. Martin
Petr Pohl Petr Pohl: Toto činím i ostatní odborové aktivity za SOS-21 ve svém volnu, nejsem uvolněným odborovým funkcionářem. Co můj duelista, že by mu pár tisícovek za tento čas přistálo na účtu ? 9.12.2016 11:32
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Dobrý den, odpovídám jako mluvčí České pošty, takže odpovídám v pracovní době v rámci své práce, za kterou jsem placen. 9.12.2016 11:39
OTÁZKA: Jak si může pošta dovolit tvrdit zaměstnancům pracujícím v třísměnném provozu , že dělají v dvousměnném provozu, tvrdit , že noční je vlastně prodloužená odpolední a časná ranní směna a zvýšit jim týdenní úvazem z 35,5 hod. na 36,5 hod. ? Martin
Petr Pohl Petr Pohl: V tomto případě a již to dlouhodobě bez úspěchu řešíme, neboť tímto zaměstnavatel s cela jasně porušuje kolektivní smlouvu , což odtítá. Napište nám kde se to taky děje. 9.12.2016 11:35
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Rozsah pracovní doby je v souladu se zákoníkem práce a vyplývá z platné kolektivní smlouvy uzavřené se zástupci všech odborových organizací. Jakákoli práce nad sjednaný rozsah je práce přes čas. 9.12.2016 11:41
OTÁZKA: Pošta ruší zaměstnancům ples a zaplatí ho policejnímu prezídiu, takto se stará pošta o své zaměstnance pane Vitiku? Jan
Petr Pohl Petr Pohl: Někdo musí ty nespokojené pošťáky rozhánět. 9.12.2016 11:36
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Ples České poště byl po dohodě s odbory zrušen a finance, ze kterých byl ples hrazen, byly použity na nárůst hodnoty stravenek pro zaměstnance. 9.12.2016 11:43
OTÁZKA: Jak může být v organizaci několik odborářských klubů? Co je za binec když řekne představitel takových jako odborů, že ekonomiky pošty chápe, ale nezajímá. On hájí lidi. Nedochází těm menšinovým nátlakovým skupinám, že v kolektivu se menšina podvolí většině?To chcete říkat, že je to demokracie? TO JE HIERARCHIE. Dále bych chtěl říci jako člověk používající služby ČP, že pokud chtějí jako odboráři zlikvidovat ČP tak mohou doručovat zásilky ostatní služby ( není jich málo). Dvořák Miroslav
Petr Pohl Petr Pohl: Největší odborová organizace je koupena za platy "koordinátorů" přímo vedených po generálním ředitelem. To jsou ty odbory (ROH), zaplať a mlčím a souhlasím. My jsme ti, kteří odvání zadarmo a ve svém volném čase práci opravdových odborářů v 21.století. 9.12.2016 11:41
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Pro představu, na České poště funguje 87 základních odborových organizací. 9.12.2016 11:57
OTÁZKA: Jaké kapacity má konkurence? Zvládla by pokrýt vaši stávku? Proslýchá se, že spousta doručovacích firem zinkasuje zákazníka a pak stejně dá zásilku nechat přepravit ČP. Platí letos garance doručení do vánoc, a do kterého data podání taková garance je? Tony
Petr Pohl Petr Pohl: Ano, to jsou firmy Geis, PPL a další. Využívají české pošty k svému prospěchu, ale nikde již nezveřejňují, že jejich regionální přeravu dávají České poště s.p. 9.12.2016 11:44
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Dobrá otázka, ale spíše na konkurenční firmy. Celé odvětví se potýká se stejnou situací. Nedostatek pracovníků, zvýšený objem balíků. Kdokoli chce poslat zásilku přes Českou poštu, musí za tuto službu zaplatit. Pokud zákazník podá zásilku do úterý 20. 12., Česká pošta balík doručí do Štědrého dne. 9.12.2016 11:51
OTÁZKA: Pane Vitíku, píšete že mzdy navýšíte zaměstnancům o 2,6%. Ale nikde neuvádíte, že jim seberete na konci letošního roku mnohem vyšší částku, kterou dostávali v odměnách. Proč veřejnost uvádíte v omyl? Matys
Petr Pohl Petr Pohl: Mlžit, mlžit a zase mlžit, tak to je praxe České pošty s.p., Nejde o procenta, ale o výši, která tato procenta znamenají = 371-650 hrubého příjmu. Procento vypadá lépe ja částka a nikoliv všem, ale jen v průměru. 9.12.2016 11:48
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Navýšení tarifních mezd o 2,6 % je od dubna 2017. Mimořádná odměna za první kvartál bude vyplacena v lednovém výplatním termínu ve výši trojnásobku měsíční mimořádné odměny v roce 2016. O výši mimořádné odměny od dubna 2017 do konce roku bude rozhodnuto na začátku roku 2017 v souvislosti v výsledkem hospodaření v roce 2016. Doufám, že to je srozumitelné :-) 9.12.2016 11:55
OTÁZKA: to je snad fór né.....slovo zaplacené přesčasy a záskoky......to se Vám asi něco zdálo....skutečnost je jiná....zákazníky už si pošta dávno vzala jako rukojmí, když odcházejí letitý zaměstnanci a celém podniku je totální chaos....narvané poštovní haly k prasknutí a po hodinovém čekání slyšíte otázku zda máte uzavřené pojištění..... anonym
Petr Pohl Petr Pohl: Tuto situaci zaměstnavatel odmítá řešit i přes neustálé upozorňování z naší strany adekvátně nereaguje. 9.12.2016 11:51
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Děkuji za názor a přeji klidný zbytek dne. 9.12.2016 11:52
OTÁZKA: Prosím o radu,můžu odmítnout roznos letàků? Z důvodu odebrání letàků z rajonu mi byl zkrácen uvazek,nyní nemà kdo.letáky za tu almužnu nosit a mám je nosit já v rámci pochůzky,můžu to odmítnout dělat? Doručovatelka listovní
Petr Pohl Petr Pohl: Zaměstnavatel je povinen Vám přidělit práci co můžete stihnout a taky ji zaplatit 9.12.2016 11:57
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Neznám tento konkrétní případ, ale roznos letáků nahrazuje v síti České pošty klesající objem distribuovaných listovních zásilek. 9.12.2016 12:02
OTÁZKA: Kolik zaměstnanců pošty, si myslíte, že se zapojí do stávky? Minulé stávky (nepamatuji si přesné datum, ale někdy snad v únoru) se účastnilo cca 15 lidí z 32 tis. zaměstnanců…. Lucie
Petr Pohl Petr Pohl: V současné době máme zhruba 6 000 účastníků stávky. Před únorovou demonstrací se zúčastnilo jen 80 pošťáků proto, že Česká pošta neoprávněně zastrašovala své zaměstnance výpovědí apod, došlo dokonce i na výhrůžky obdobně, jako nyní. 9.12.2016 12:01
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Věřím, že stávka nebude. 9.12.2016 11:58
OTÁZKA: Na základě čeho je podloženo navýšení o 2500KČ. Já jsem se službami České pošty nespokojen. Je to jediná spediční služba,jenž k nám nedoručuje zásilky. Téměř ve 100% případech balík do ruky konči na poště z důvodu nepřítomnosti adresáta. Už jsme jednou načapali doručovatele, jenž pouze házel lístečky do schránky a odjel. Stížnost byla řešena domluvou pracovníkovi. Za měsíc stejná situace. Tedy nevidím důvod na zvýšení platu. Se společnostmi DHL,, In Time, UPS jsme spokojeni. Česká pošta je děs. Marek Polák
Petr Pohl Petr Pohl: Provozní zaměstnanci se potýkají s dlouhodobým nárůstem přetěžování, a to i v důsledku výrazné fluktuace, kdy pošťáci musí odvádět práci za chybějící kolegy, a tato koule se postupně nabaluje do neúnosných rozměrů, což se projeví i na kvalitě poskytovaných služeb. Proto musíme chtít zaplatit práci provozních zaměstnanců, udržet tím stabilitu zaměstnanců a tímto zkvalitnit službu České pošty. Je třeba si uvědomit, že zákazníky České pošty dlouhodobě ovlivňuje kvalita poštovní služby neporovnatelně více, než akce, jejíž cílem je spravedlivá odměna zaměstnancům České pošty za odvedenou práci, čímž by mělo dojít ke stabilizaci zaměstnanců, udržení si kvalitních zaměstnanců, doplnění chybějících zaměstnanců, a toto vše se projeví na kvalitě poskytované poštovní služby.  Kdo tím získá?   No především zákazník, který rád bude využívat plný rozsah zaplacené služby poskytované Českou poštou. Smyslem požadavku navýšení mezd tedy není poště uškodit, ale do budoucna pomoci!  Každá pomoc však může nejdříve zabolet. 9.12.2016 12:03
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Všechny stížnosti prověřujeme a přijímáme opatření, aby se chyby do budoucna neopakovaly. Pokud mi chcete poslat tento konkrétní případ, využijte můj email vitik.matyas@cpost.cz. 9.12.2016 12:05
OTÁZKA: Proč odcházejí z pošty pracovníci,kteří tam pracovali třeba 20 let? To přece nejsou žádní fluktuanti. Další otázka na oba pány je jaké mají zkušenosti s provozem pošty,prošel například pan Vitík alespoň základním školením na poště nebo jen papouškuje,co mu někdo napsal? Zkusil si sednout například na přepážku nebo strávil den s doručovatelem? Děkuji za odpověď. Alena
Petr Pohl Petr Pohl: Podhodnocení v mzdách , bossing a vedeení pošty k tzv.Obchodní společnosti. 9.12.2016 12:05
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Spíše se potýkáme s tím, že odcházejí lidé, kteří na České poště pracují krátce. Pro ně jsme připravili adaptační program, aby u nás tito zaměstnanci zůstali. Spolupracujeme také se středními poštovními školami. Máme intenzivní školení. Odchody lidí, kteří na České poště pracující dlouho, jsme ve větší míře nezaznamenali. Odpovědi si píšu sám :-) 9.12.2016 12:09
OTÁZKA: Když platíte zaměstnancům méně než jiné firmy dávají brigádníkům, jak můžete očekávat, že seženete kvalitní lidi? Máte snad v rukávu dědečka hříbečka nebo kouzelnou hůlku??? Nebo vás by snad uspokojilo pokud by vám přidali 300? To je míň než 2 koruny na hodinu... ostudné Václav Svoboda
Petr Pohl Petr Pohl: Kouzelná hůlka je 2 500. 9.12.2016 12:06
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Ani kouzelná hůlka nepřinese něco, co nemáte. Dali jsme maximum, v součtu posledních tří let se bavíme o částce přes jednu miliardu korun. 9.12.2016 12:16
OTÁZKA: Nejsou to zaměstnanci, kdo způsobili, že na poště chybí rekordní počet zaměstnanců. Vidí to všichni. Má to přímý vliv na fungování pošty. Kdo to zapříčinil, co myslíte pane Vitík? Martin
Petr Pohl Petr Pohl: To je věcí svědomí vedení České pošty s.p. 9.12.2016 12:07
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Již jsem na to odpovídal. V době ekonomického růstu a klesající nezaměstnanosti se s nedostatkem pracovních sil potýkají všechny firmy na trhu. I přesto je Česká pošta největší zaměstnavatel v ČR. Současné vedení se snaží podmínky zaměstnanců zlepšovat, za poslední tři roky do tarifních mezd přidalo přes miliardu korun. A to není málo. 9.12.2016 12:12
OTÁZKA: Přetěžovaní zaměstnanci si sami ve špatně obsazených směnách vydělávají na své přesčasy a brigádníky,nárůst balíků je od listopadu 50% tzn.vyšší výdělek.....a lidem se v dubnu přidá pár korun hrubého,600kč to určitě nebude,to by platy byli vyšší,tedy u provozních zaměstnanců,než je realita Katka
Petr Pohl Petr Pohl: Spíše se zaměstnavatel zaměřuje na odměňování podle ksichtu než podle výsledků, a to je problém. 9.12.2016 12:11
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Vedení přidalo maximum, co mohlo. Nárůst 2,6 % byl odsouhlasen většinou odborových organizací. Pokud bychom přidali to, co žádají menšinové odborové organizace, dostali bychom Českou poštu do ztráty, měli bychom těžší pozici před našimi obchodními partnery, obtížněji než dnes by se sháněli noví zaměstnanci a ve finále by tato situace nejvíce poškodila právě zaměstnance a zákazníky. 9.12.2016 12:15
OTÁZKA: Nejnižší cena pošty v EU - děláte si legraci? minimálně v několika státech, které mají ale trojnásobné mzdy mají ceny na úrovni ČR, po zdražení od nového roku se spíše ČP dostane do dražších služeb. Nehledě na to, že náklady na zaměstnance jsou výrazně nižší, není tedy možné, abyste chtěli zdražovat jen kvůli tomu, že v ostatních státech to je dražší, bez toho abyste započítali výrazně nižší nákaldy na zaměstnance!! Petr
Petr Pohl Petr Pohl: My chceme mzdy jako jinde v EU, ale o tom rozhoduje stát, nejnižší v EU jsou mzdy zaměstnanců České pošty s.p. 9.12.2016 12:16
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Pokud chceme udržet kvalitu služeb, musí přistoupit k úpravě cen. Nemyslím si, že by toto zvýšení výrazně poznamenalo rozpočty našich klientů. 9.12.2016 12:19
OTÁZKA: Dobrý den. proč mají zaměstnanci za prodej zboží či služby partnerů pošty odměny v max desítkách korun (před zdaněním) a manažeři ve stotisících korun ? Neměli by jste srovnat ty odměny trochu víc spravedlivě? Zdenek Mareš
Petr Pohl Petr Pohl: Tento nerovný systém přispívá k odchodu provozních zaměstnanců od pošty. 9.12.2016 12:17
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Toto tvrzení je nepřesné. Drtivá většina odměn za prodej těchto produktů se vrací zpět těm, kteří je nabízejí a prodávají. 9.12.2016 12:50
OTÁZKA: Proč si pošta neváží dlouholetých zkušených zaměstnanců? Také příklad: nástup na dobu určitou 1 rok, 2x po roce smlouva prodloužena, nakonec ukončení pracovního poměru - neprodloužení smlouvy na dobu neurčitou s poznámkou " pošta není sociální ústav, aby dávala lidem smlouvy na dobu neurčitou..." :-( Alena
Petr Pohl Petr Pohl: I proto jsme v únoru 2016 demonstrovali za zlepošení pracovních podmínek.   9.12.2016 12:19
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Uvedený postup je v souladu se zákoníkem práce. Nicméně současná praxe na České poště je taková, že po roční smlouvě na dobu určitou je v případě spokojenosti se zaměstnancem upravena na dobu neurčitou. 9.12.2016 12:21
OTÁZKA: Pane Vitíku, co kdybyste si na týden zkusil pracovat u balíků, na týden roznášet, na týden sedět u okénka a vnucovat lidem něco, proč na poštu nepřišli a být finančně trestán za to, že si to nenechali vnutit? martin

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Každý má nějakou práci. Já pracuji jako tiskový mluvčí. 9.12.2016 12:23
OTÁZKA: Dobrý den, pošta je nutné zlo pro zasílání dopisů a balíků. Lidi naštvaní, nervózní, neznám nikoho, kdo by s politikou ČP souhlasil. Je to drahé, člověk tam stráví mládí. Jak hodláte zlepšit renomé pošty u lidí? Co pro to uděláte? Věřte, že kdybyste těm lidem za přepážkou platili pořádně, poskytli jim dobré pracovní podmínky a vážili si jich, hrnuli by se k vám a problém s nedostatkem lidí by byl vyřešen. Holt musíte přidat skutečně těm, kteří si to zaslouží a kteří musí snášet naštvání nás zákazníků celé dny. Dle mě ČP zcela zaspala, jak se službama, tak s politikou. Eva
Petr Pohl Petr Pohl: Potřebujeme odborníky a ne amatéry. 9.12.2016 12:23
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Děkuji za dotaz, odpovídal jsem již v předchozích příspěvcích. 9.12.2016 12:24
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal, zda to není tajné, jaký je podíl v tržbách za poštovní služby versus doplňkový prodej, protože, abych šel v okresním městě poslat dopis a byl mi nabízen papír na pečení a nebo alobal, to je trochu mimo, proto chodím na menší poštu, kde nic nevnucují... Petr
Petr Pohl Petr Pohl: Doplňkový prodej činní cca 10%, ale to si každý může najít na stránkách České pošty s.p. 9.12.2016 12:27
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Příjmy z doplňkového prodeje tvoří významnou část příjmů České pošty. Sortiment prodávaného zboží byl již v minulosti výrazně zredukován, aby odpovídal možnému zájmu našich zákazníků. Alobal a papír na pečení prodáváme ve specializovaných PostShopech a teď před vánočními svátky je o toto zboží zájem. 9.12.2016 12:31
OTÁZKA: Dobry den. Pripada vam hruba mzda 21800 kc jako dostatecne ohodnoceni za cely mesic práce?? p. Matyas Vitik - Byl by jste ochoten za tuto mzdu pracovat??? Dekuji za odpoved Martin
Petr Pohl Petr Pohl: Já určitě ne. je to málo. 9.12.2016 12:28
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Dobrý den, v životě jsem pracoval i za míň. 9.12.2016 12:30
OTÁZKA: Dobrý den, s cenami ČP bych neviděl až takový problém, ale s půlhodinovými řadami na poště nemůže být nikdo spokojen. A není to záležitost jednoho dne, řady jsou každý den. MILOŠ
Petr Pohl Petr Pohl: Nedostatek lidí a je to personální přístup vedení České pošty s.p. 9.12.2016 12:33
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Existují pošty, kde se fronty můžou tvořit, ale máme pobočky, které navštíví třeba jen pět lidí denně. Děkuji všem za dotazy. Děláme vše proto, abychom vaše zásilky doručili včas a v pořádku. Teď před Vánocemi je toho opravdu hodně, chtěl bych proto požádat o vaši trpělivost. Přeji všem hezké svátky a úspěšný rok 2017. Matyáš Vitík 9.12.2016 13:09
OTÁZKA: Dobrý den,nechystá se třeba pošta zavézt novou službu "doručíme křehký balík aniž bychom ho zničili"??? Myslím že by v tom mohl být potenciál k jakémusi růstu,byť třeba za příplatek a že by potom pošťáci vydělali víc a nemuseli stávkovat...Po zkušenostech používám mnohokrát ročně ppl a bez problémů,pošta jakmile to váží více než tři kila tak nebyla schopna křehkou věc,zabalenou stejně jak pro ppl,doručit v pořádku ani jednou,také vyzkoušeno asi pětkrát... Jan
Petr Pohl Petr Pohl: Zásilky je nutné zabalit v souladu s poštovními podmínkami uvedenými na webu České pošty. 9.12.2016 12:36
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Když se tyto nepříjemné věci stanou, existuje zde možnost standardní reklamace. Lidé nejsou stroje a i takové věci se bohužel dějí, byť se jim snažíme předejít sebevíce. 9.12.2016 12:46
OTÁZKA: Nemáte pocit, že bude z hlediska konkurenceschopnosti a ekonomické udržitelnosti České pošty ve velmi krátké budoucnosti udělat absolutní restrukturalizaci podniku? Patrně jediná věc, která by ještě mohla Českou poštu v očích zákazníků nějakým způsobem pozvednout by byl příchod nového vedení, které by naprosto radikálním způsobem proměnilo způsob fungování České pošty, vzhled poboček, marketing, cenovou politiku, druhy nabízených služeb i kvalitu těch současných. Martin
Petr Pohl Petr Pohl: Jsme pro absolutní předělání podniku, nejsme obchodní společnost ale služba !!! 9.12.2016 12:40
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Myslíte uzavírání poboček? 9.12.2016 12:35
OTÁZKA: Proč bude Česká pošta od nového roku zase zdražovat? Jan Kotek
Petr Pohl Petr Pohl: Včera info v mediích, to je špatně i ke směru k zaměstnancům JEJICH ZÁSTUPCŮM. Nic nám v tomto směru nebylo komunikováno. 9.12.2016 12:47
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Abychom udrželi kvalitu našich služeb, přistoupili jsme k úpravě cen některých služeb, které se týkají zásilek do zahraničí. 9.12.2016 12:38
OTÁZKA: Vážený pane Vitíku, jsem doslova unesena Vaší větou ,,stíháme a do Štědrého dne dárky doručíme". Papírově a od stolu se to stíhá nádherně, ale pokud má jedna doručovatelka obejít 2 rajony za chybějící doručovatelku, problém to je. A pokud se takto rozebírá nepřetržitě několik měsíců, zaplatí za to doručovatelky vlastním zdravím. To není tlachání. Na dodejně Rajhrad není k dnešnímu dni ani jedna místní doručovatelka. 5 doručovatelek zkončilo v pracovní neschopnosti. To se to krásně stíhá... Dana
Petr Pohl Petr Pohl: Tyto skutečnosti pošta a její vedení odmítá vnímat, je to asi normální a slib pana Vitíka je mimo realitu ! 9.12.2016 12:51
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Děkuji za podnět, předám jej příslušným kolegům k řešení. 9.12.2016 12:51
OTÁZKA: Nátlak na vlastním zaměstnance, to je pravá tvář České pošty. Ty největší odbory zřejmě nehájí zaměstnance a je jim jedno, že budou mít od ledna nižší platy, tak jak to pak může tady vypadat. A stát na to jen kouká.Na poštu se nehrnou ani lidi z pracáku a tím by se vedení mělo zabývat. Proč neřeknete pane Vitíku pravdu o přidání peněz, že na tom lidi budou hůře. A nebo musíte potlačovat také vlastní názor ?Až budou zaměstnanci spokojeni, tak nebudete muset dávat nabídku práce na inkaso, a pracovat na poště bude zase čest. ivva
Petr Pohl Petr Pohl: Informace o materiálu zastrašujícího zaměstnance už řeší náš právní zástupce. Placení funkcionáři OSZ PTNS jdou zaměstnavateli opět na ruku Je to jen na Vás, zaměstnancích, aby jste si už konečně sejmuli růžové brýle. Pravdu na jednáních s Gř říkáme, ale nemáme to správné zastoupení = menšinová. Je to Vaše věc . Vy můžete svobodně vyjádřit svůj názor a podpořit konečně naší odborovou organizaci SOS-21,. A proto si o zvýšení mezd musíme říct, odborová organizace SOS-21 je s Vámi, pojďte s námi. 9.12.2016 13:08
Matyáš Vitík, mluvčí České pošty. Matyáš Vitík: Pro mě je čest pracovat na České poště. K navýšení mezd jsem se vyjádřil v předchozích odpovědích. 9.12.2016 12:37
zpět na osobnost