„Hashtagy na Twiteru jsem využila, protože vím, že spolehlivější údaje do průzkumu mi nabídnou lidé, kteří zrovna popíjejí,“ vysvětluje Emma Piersonová, proč namísto osvědčených metod sociologického průkumu využila sociální síť.
Autorka blogu na serveru Quartz preference Evropanů mapovala během loňského léta a podzimu. Teď čtenářům nabízí přehlednou barevnou mapu.
Červené oblasti udávají výskyt lidí tweetujících spíše o vínu, modré plochy zase ukazují území, kde lidé na Tweetru píší hlavně o pivu. Ve žlutých zónách jsou zmínky o obou druzích alkoholu vyrovnané.
Jak Piersonová upozorňuje, lidé, kteří o alkoholu na Twitteru píší, jsou zvláštní skupinou populace. Zdůrazňuje také, že kdyby se při pátrání na sociální síti pídila jenom po anglických slovech „beer“ a „wine“, vůbec by nezaregistrovala výrazy v jiných jazycích jako je „víno“ nebo „cerveza“.
Na mapě se dají vysledovat oblasti s velmi malým výskytem tweetů. Jsou jednoduše méně rozeznatelné. A je to taky důvod, proč některé evropské země vůbec nejsou vybarvené.
Když se na mapky podíváme z hlediska pohlaví, přijdeme na další zajímavé údaje. „Muži jsou nudnější než ženy,“ poznamenává Piersonová. „Není potřeba mít vědecká data na to, abychom zjistili, že z velké části preferují pivo.“
Nejzajímavější oblastí přitom nabízejí výsledky tweetového průzkumu v Británii. Preference vína u žen a piva u mužů je tam nejmarkantnější.