Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Libor Teichmann, MF DNES

Přes Hlavní nádraží projede od prosince o třetinu více vlaků

  • 20
Nyní projede denně přes pražské hlavní nádraží 600 vlaků. Od prosince jich bude o tři sta více. Navýšení kapacity umožní dokončená rekonstrukce části kolejiště. Počet spojů se zvýší především díky přesměrování z jiných pražských nádraží.

Při dnešním oficiálním ukončení rekonstrukce to uvedl náměstek ředitele Správy železniční dopravní cesty Jaromír Kadlec. Od prosince budou jezdit z "hlaváku" například tranzitní mezinárodní spoje kategorie EuroCity, které v posledních zhruba 15 letech projíždějí Prahou přes Holešovice.

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského jde třeba o vlaky Hungaria z Berlína do Budapešti nebo Vindobona z Hamburku do Vídně. Přesměrování vlaků souvisí s dokončením přestavby kolejiště v centru Prahy a zvýšením kapacity nádraží.

Rekonstrukce kolejiště skončila de facto loni v prosinci, ihned poté se na hlavní nádraží přesunula z Holešovic pendolina.

V rámci rekonstrukce prvních čtyř nástupišť se pasažéři dočkali například nových informačních systémů pro slabozraké a nevidomé, eskalátorů, výtahů a podchodů. Kromě toho stavbaři zvýšili hranu nástupiště tak, aby se usnadnil nástup do vlaků, a vyměnili koleje, pražce a výhybky. V blízké budoucnosti chce správa železnic opravit také ocelovou halu nad nástupišti.

Letos v červnu otevřelo nádraží nové odbavovací haly a předtím se do nového hávu oblékla severní část nádraží. Oprava celého hlavního nádraží má být hotova v roce 2013 - více čtěte pražské Hlavní nádraží má nové odbavovací centrum. Podívejte se

Stavba stála 1,6 miliardy korun, z toho zhruba 1,1 miliardy zaplatí evropské fondy. Rekonstrukce kolejiště a nástupišť plynule navázala na dokončení výstavby kolejové estakády s mosty a tunely pod vrchem Vítkovem za devět miliard korun.

Hlavní nádraží v Praze je největší železniční stanicí v zemi, denně odbaví 100 tisíc cestujících.

,