Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přes internet nakupovalo loni 39 milionů Američanů

  14:42aktualizováno  14:42
Podle průzkumu společnosti Ernst & Young nakoupilo v loňském roce přes internet nějaké zboží asi 39 milionů Američanů. Z Evropanů využilo tento způsob prodeje jen asi 8,3 milionu zákazníků, tedy téměř pětkrát méně. Příčinou této nerovnováhy jsou telefonní poplatky, které jsou v Evropě průměrně pětkrát vyšší než v USA. Rovněž evropské daňové systémy působí více restriktivně.

Pozitivně pro Evropu vychází nárůst nových zákazníků, který převýšil přírůstek v USA dvakrát. Ve Spojených státech přibylo v meziročním srovnání 30 procent nových zákazníků zatímco v Evropě celých 60 procent.

Jednoduchá odpověď na anketní otázku "Jak uspět v online obchodě?" neexistuje. V současné době představuje problém i otázka, co vlastně znamená úspěch na internetu a jak jej měřit.

Pouze 6 z 38 sledovaných předních internetových obchodníků vykazuje zisk, ale všechny uvedly, že jejich výsledky odpovídají jejich finančním očekáváním. Jako vynikající nebo velmi dobrý hodnotí úspěch své obchodní strategie 29 společností.

Hodnotícím kritériem se tak místo tradičních ekonomických ukazatelů stávají údaje jako počet zákazníků, počet návštěvníků stránky či četnost objednávek.

Přestože internet představuje ideální nástroj pro globální obchod, zaměřuje se většina obchodníků pouze na domácí trhy. I u několika původně amerických obchodníků, kteří již dnes působí globálně, jako je amazon.com či eBay, představují mezinárodní příjmy pouhých několik procent z celkového obratu.

Další expanze internetových obchodů závisí na získávání finančních zdrojů a vyřešení problematiky daně z přidané hodnoty. DPH není při nákupu přes internet v USA účtována, zatímco je užívána v Evropě, Japonsku a její zavedení se plánuje v Austrálii.

Jako hlavní důvody svého úspěchu společnosti uvádějí - známé jméno, zkušenosti, průkopnictví v dané kategorii, znalost potřeb zákazníka, bohatá nabídka, přehledná webová stránka a fungující zásilková služba.

Velký důraz sledované společnosti věnují osobnímu přístupu k zákazníkům. Nabídku zboží se snaží přizpůsobovat osobním preferencím zákazníka a hledají další možnosti jak si vytvořit stálý okruh věrných zákazníků.

Jedním z hlavních úkolů internetového obchodu v současnosti je snižování nákladů spojených s doručením zakoupeného zboží. Vysoká cena poštovného je totiž vůbec nejčastějším důvodem, proč zákazník v konečné fázi zruší objednávku zboží, pro které se již rozhodl.


Nejčastěji nakupované zboží prostřednictvím internetu
   USA   Kanada  Austrálie   Velká Británie  Itálie   Francie
1. Počítače   Počítače   Knihy   Knihy   Knihy   Počítače 
2. Knihy  Knihy  Počítače  CD   Počítače  CD 
3. CD  CD   CD   Počítače  CD   Knihy 
4. Elektronika Dámské oblečení Investice Letenky Hotelové rezervace  Letenky 
5. Hračky   Elektronika  Letenky  Video  Letenky   Hotelové rezervace 

Nejúspěšnější online obchodníci podle počtu uskutečněných nákupů
    USA  Kanada   Austrálie   Velká Británie   Itálie   Francie 
1. Amazon  Amazon   Amazon  Amazon  Amazon   Amazon
2. eBay  Chapters   CDnow  QXL  CHL   Fnac
3. CDnow eBay Common wealth Securities CDnow CDnow CDnow

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Vánoční prémie budou, hlásí třetina firem. Většinou rozdají peníze

Výborná ekonomická kondice domácích podniků se před Vánocemi propíše i do kolonky mimořádné odměny na výplatních páskách. Třetina firem má už teď jasno, že je...  celý článek

Nesprávné provedení okna, tvar ostění neumožňuje obtékání teplým vzduchem. Na
Kupujete nemovitost? Pozor na skryté vady, na reklamaci máte 5 let

Každý rok v Česku proběhne převod zhruba půl milionu bytů a rodinných domů. Technický stav nemovitosti se smluvně mezi kupujícím a prodávajícím přitom řeší jen...  celý článek

Zubař, ilustrace
Lepší strava, rovnátka, nadstandardy. Češi si připlácí 5 tisíc ročně

Šetrná metoda odstranění křečových žil, speciální genetické testy v těhotenství, lepší strava v nemocnici. Čeští pacienti jsou ochotni si připlatit čím dál víc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.