Příjmy z hovorného Telecomu stagnují

Český Telecom vydělal za prvních devět měsíců 4,9 miliardy korun po zdanění, což představuje meziroční nárůst o 9 procent. O 9 procent vzrostly i celkové výnosy, takže za toto období firma utržila 41,6 miliardy korun. Zatímco výnosy za přenos dat, moderní linky ISDN, nebo podíl z tržeb EuroTelu rostou o desítky procent, příjmy z hovorného v podstatě stagnují. Zato o 35 procent na 5,2 miliardy vzrostly tržby za měsíční paušální poplatky, které tento rok podražily ze 135 na 175 korun.

"Vzhledem k dalšímu rozvoji bude klíčové, abychom i nadále věnovali pozornost kontrole nákladů a současně s tím strategicky rozvíjeli naše obchodní aktivity, jejichž součástí budou především služby s přidanou hodnotou a služby zaměřené na Internet," řekl Urs Kamber, viceprezident pro korporátní služby.

Výnosy Českého Telecomu (v milionech korun)
  I - IX /1999 I - IX /2000 Změna
(v procentech)
Hovorné (bez hovorů z ISDN) 19 628 18 201 - 7,3
Výnosy od mezinárodních a tuzemských provozovatelů 4 039 4 254 5,3
Měsíční paušály 3 844 5 184 34,9
EuroTel (konsolidační úprava) 5 564 8 158 46,6
Telex, přenos dat, ISDN a jiné 2 430 3 166 30,3

Pramen: Český Telecom

Na liberalizaci telekomunikačního trhu od nového roku se Telecom připravuje i redukcí počtu zaměstnanců. Za rok jejich počet snížil o 11 procent na 18. 325.

I díky tomu se zlepšila efektivita firmy, jeden zaměstnanec v průměru obsluhuje 210 telefonních stanic, zatímco před rokem to bylo jen 186. Ve vyspělých zemích bývá toto číslo ještě o něco vyšší, zhruba kolem 250 stanic.

Přes digitální ústředny, které Telecomu umožňují rozšiřovat a zkvalitňovat nabídku služeb, bylo koncem září připojeno 83 procent telefonních stanic, zatímco loni to bylo je 72 procent stanic.

Konsolidované výsledky Telecomu vylepšily výnosy plynoucí z EuroTelu, ve kterém vlastní 51 procent. Podíl ve výši 51 procent z jeho tržeb činil 8,2 milirdy, tedy meziročně o 47 procent více, než kolik si Telecom připočetl před rokem.