Příjmy z internetové reklamy se v USA téměř zdvojnásobily

Příjmy z internetové reklamy se v prvním čtvrtletí letošního roku téměř zdvojnásobily v porovnání se stejným obdobím předcházejícího roku, protože tradiční inzerenti vyhledávají pro své prosazení onlinová média. Příjmy v období leden až březen letošního roku se zvýšily na 1,95 miliardy dolarů z jedné miliardy ve stejném období roku 1999. Vyplývá to ze zprávy zveřejněné Úřadem pro internetovou reklamu, která vychází z údajů PriceWaterhouseCoopers.

Z údajů dále vyplývá, že výdaje na internetové inzeráty se v prvním čtvrtletí zvýšily o 9,9 procenta v porovnání s posledním čtvrtletím roku 1999 a o 182 procent v meziročním srovnání.

Podle kategorií bylo z celkového počtu reklam nejvíce, tedy 31 procent, orientováno na spotřební zboží. Inzerce finančních služeb tvořila 15 procent, stejně jako inzerce v kategorii počítačů. Inzeráty obchodních služeb zaujímaly desetiprocentní podíl na celkové inzerci.

Pokud se tento trend udrží, tak by výdaje na internetovou reklamu do roku 2004 měly vzrůst na 24,4 miliardy USD a překonat tak síťovou i kabelovou televizi, stejně jako spotřební časopisy, uvedla agentura Reuters.