"Spolupracujeme s cestovními kancelářemi, ale i s městy. Ne že bychom přímo nabízeli nějaké ekonomické výhody, nicméně upozorňujeme na to, co všechno je v daném kraji možné navštívit," dodal.
Přesvědčit domácí, aby dovolenou strávili v Česku, přitom není úplně jednoduché. "Daří se to těžko," říká Šafařík. Některé nabídky cestovních kanceláří na letecký zájezd do Egypta jsou totiž cenově srovnatelné s pobytem v některém hotelu řetězce Orea.
"Nemyslíme ale, že tento trend bude pokračovat donekonečna," říká Šafařík.
Orea Hotels provozuje v Česku celkem 29 hotelů. V nejbližší době ale plánuje další rozšíření u Třeboně a také na Slovensku, kde má zastoupení už nyní. Do sítě patří jak zařízení pro turisty pouze se základním standardem, tak čtyřhvězdičkové hotely s prvotřídními službami.
"Význam pro nás mají horské či lázeňské hotely, stejně jako zařízení, která využívají firmy pro obchodní jednání či při kongresech. V podstatě neexistuje oblast, které bychom se nemuseli věnovat, i když je pravda, že někdy je to velice složité," říká Šafařík.
V Praze, kde společnosti patří hotel Pyramida, pomáhají zejména britští turisté. Ty sem vozí nízkonákladoví dopravci. Podle Šafaříka ostrovní stát a českou metropoli spojí týdně o 35 letadel víc než před rokem.
"O co víc je klientů, o to nižší je ale jejich útrata," říká Šafařík. To platí i pro firmy. "Společnosti se snaží zkrátit pobyty svých zaměstnanců na minimum, stejně jako omezují požadované služby. I tak firma loni dosáhla tržeb kolem 1,3 miliardy korun. V dohledné době plánuje investovat stovky milionů do rekonstrukcí.
Jen v Česku by to mělo být na 750 milionů korun. Modernizace se má mají dočkat krkonošské hotely - Sklář v Harrachově a další ve Špindlerově Mlýně. Na 85 milionů má přijití rekonstrukce čtyřhvězdičkového Zvonu v Mariánských lázních.