Primark, který ročně prodá více než miliardu kusů oděvů včetně svetrů a džín za sedm liber (207 Kč), se zavázal, že zboží bude napříště z udržitelnějších materiálů. Uvedl také, že ve svém výrobním řetězci sníží o polovinu emise uhlíkových plynů.
Společnost bývá řazena do kategorie takzvané rychlé módy. Od nynějška ale budou výrobky muset být navrženy tak, aby měly do roku 2025 delší životnost a do roku 2027 budou muset být recyklovatelné. K používání udržitelnějších surovin se před nedávnem zavázaly i konkurenční firmy H&M a Zara.
Oděvní průmysl čelí také časté kritice, že nechává své zaměstnance pracovat za mzdy, které jim neumožňují důstojný život, a někdy se musejí vyrovnávat se špatnými hygienickými podmínkami. Primark dnes ujistil, že všichni pracovníci jeho globálního řetězce by měli do roku 2030 pobírat důstojnou mzdu.
Tato nová strategie bude podle vedení firmy znamenat jen mírný růst cen. Naopak jde podle něj o příležitost, jak zvýšit prodej. „Naší ambicí je poskytnout spotřebitelům dostupné ceny, díky kterým nás znají a milují, ale s produkty, které se vyrábějí způsobem lepším pro planetu a pro ty, kteří je vytvářejí,“ uvedl Marchant v tiskovém prohlášení. „Věříme, že udržitelnost by neměla být tak drahá, aby si ji mohla dovolit jen menšina,“ dodal.
Primark v červnu otevřel obchod i v centru Prahy, kde zatím nepůsobil. Češi do té doby jezdili za jeho zbožím do Drážďan. V Evropě a Spojených státech má řetězec dohromady asi 400 obchodů.