Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Přímým vlakům přes Krkonoše hrozí konec, Poláci vypověděli ČD smlouvu

Rok a čtvrt po zavedení přímého železničního spojení Liberce s polskou Sklarzskou Porebou hrozí vlakům konec provozu a návrat k přestupování. České dráhy s polským dopravcem vyjednávají o další spolupráci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Opětneúplný článek. Je potřeba objasnit, jak situace opravdu vypadana této trase. CD je ten, kdo blokuje zlepšení a prodlouženítéto trasy. Do roku 2015 byla situace taková, že do Harrachovajezdil starý motorák CD, z Harrachova dále do Polska moderní PesaSA134. Od konce roku 2015 jezdí celou trat modernizovaný osobák CDaž do Sklarske Poreby, pokud není nahrazen starým motorákem, jakje běžné. Odtud pokračuje dále do Vratislavi Newag Impus. Důvodneshod je fakt, že polský dopravce chce spojit Vratislav s Libercembez přestupů. Toto není možné provést s vlaky CD, protoženemají signalizaci pro Polsko, pouze po Sklarskou Porebu. A jinýdopravce nemůže na trat vstoupit kvůli monopolu CD v Liberci.Polsky dopravce nabízí vlaky Newag Impuls 31we, s většíkapacitou, wi-fi a koženými sedačkami pro celou trat Liberec -Vratislav protože má českou i polskou signalizaci. Toto sesamozrejme CD nelibi. Takže to tak pro rejply co neznají fakta. Jense podívejte jaké vlaky používají CD v Trutnově, a jaké polštídopravci....

2 0
možnosti

"celou trat modernizovaný osobák CD" jezdí nový osobák Stadler RegioShuttle. Já jen že většina lidí si pod pojmem "modernizovaný osobák" představí tu hrůzu Regionovu.

"nahrazen starým motorákem, jakje běžné. " aha, na to jste přišel jak? Jako nerozporuji, že případě potřeby může být nasazen starší vlak, ale rozhodně to není běžné, protože v takovém případě dostanou ČD od kraje pokutu.

"wi-fi" jo to je dobrá věc (bez ironie), ale bohužel v ČR nebude fungovat.

0 0
možnosti

Stručně a jasně. Úsek trati byl financován z dotací EU a pak by snad měla platit dohodnutá pravidla. Třeba jízdní řád 2016/2017. Všechno ostatní je pokus o šlendrián. Je patrné, že "bratr" Lech vidí spolupráci podle toho, jak mu to momentálně vyhovuje. Stejně tak sliby Polské velvyslankyně řešení úseku trati Hrádek - Zittau na Polském území po 20 letech jednání ve výhledu dalších 3 až 5 let přinejmenším komickým výsměchem. Jsem zvědav, jak se d tím ČD i Liberecký kraj popasuji.

0 0
možnosti

Když něco funguje, je to třeba bezpodmínečně zrušit. Typičtí Poláci.

1 1
možnosti

U Poláků člověk nikdy neví, jestli na tom chtějí něco vyvařit, nebo jestli je to pouhý šlendrián. Jejich neschopnost za 20 let opravit, byť i za cizí peníze, 4 km železniční tratě mezi Libercem a Žitavou přes jejich výběžek, který kompletně zdevastovali těžbou uhlí, je už legendární.

8 2
možnosti

Nevim, proč ty minusy

0 0
možnosti
Foto

Jasne ze jde o prachy. Polaci chteji jednak dosahnout na dotace, a potom proniknout na nas trh, jako se vice/spis mene snazi Nemci. Kdyz budou jezdit z Liberce do Sklarsky Poreby misto CD, tak to bude skvela reference.

2 2
možnosti

Takže prvomájový alegorický vlak nebude?8-o

2 0
možnosti

P12e89t13r 74F76i80a93l21a

11. 3. 2017 18:51

Vážený pane novináři, můžete sdělit, co bylo závadného na příspěvku, který jste mi vymazal?

Povšiml jste si, že jsem výraz "sr***y" dal do uvozovek, protože jsem ho opsal od jiného diskutéra, na jehož příspěvek jsem reagoval? Jemu jste totiž příspěvek ponechal.

Anebo se nesmí napsat pravda, že české zemědělství má nižší dotace než Polsko, Německo, Francie? Nesmí se napsat pravda, že Pospíšil je komunistický synáček?

Nevšiml jsem si, že by byly někdy mazány příspěvky, kdy se diskutéři vyjadřují o jiných politicích úplně nechutně, ať je to Kalousek, Zeman, váš Babiš i další. Pánové Špidla a Pospíšil jsou proti nim něco extra?

4 1
možnosti

M54i93l91a25n 41V89i10k

13. 3. 2017 17:41

Také mi cenzor maže to, co o pár řádků dál nechá. Asi podle momentální nálady. A teď mne za to, cenzore, smaž!

3 0
možnosti

:-) Proč tak daleko. Pamatuji si jak pendleři do práce denně museli na trase z Pardubic do Prahy přestupovat v Kolíně, protože úředníci si neuměli mezi kraji přesípávat státní peníze.[>-]Rv

2 0
možnosti

To si nepamatuju. Respektive pamatuju si, že byla Os ramena v Kolině rozdělěna a to jsou i dnes. Ale nepamatuju si, že by od zrušení rychlíkových příplatků po revoluci někdo jezdil z Pardubic do Prahy osobákem. Proč by to dělal?

1 0
možnosti

Vážení diskutující , přečetl jsem si zde všechny příspěvky s je mi z nich trochu šoufl. Kdo něco z vás o tom něco ví ? Kdo z vás je obeznámen se všemi smlouvami , kdo četl záznamy ze všech jednání atd ? Jak vlastně vůbec probíhá placení za dopravní cestu na českém i polském úseku , jak probíhá rozúčtování jízdného , kdo a jakým dílem se podílí na krytí ztráty , která je zde generována ?

Prostě je nějaká spolupráce , nějaký dohodnutý stav a jeden z partnerů tuto spolupráci chce ukončit . Buď se spolu partneři domluví a bude se jezdit tak jak dnes a nebo se nedomluví a jezdit se nebude a nebo se bude jezdit jiným systémem.

5 1
možnosti

Budu rád, když mi o tom něco řeknete. Pokud si vzpomenu, jaké komplikace z polské strany provázely už samotné zavedení přeshraniční dopravy, mám pocit, že se u našich sousedů zapomíná na to, že jde v první řadě o veřejnou službu, která je z části financována z veřejných rozpočtů. Pro úspěšnost podobných projektů je lepší seriózní přístup a oboustranná podpora, než hraní si na vlastním písečku. I železniční dopravci musí pochopit, že jejich konkurencí není železniční partner na druhé straně hranic, ale především ostatní druhy dopravy a vlastní blbost. Pokud mají obě strany pud sebezáchovy (a tím si nejsem jist), uvědomí si, že roztržením spojů přijdou o část příjmů z jízdného. Vůbec bych přitom neměl nic proti tomu, aby polský dopravce s nějakým spojem zajížděl na české území třeba až do Liberce, v rámci vyrovnávky výkonů.

6 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

Jak se peče uran. Reportáž z hlídané továrny, kde vzniká palivo do elektráren

5. května 2024

Korejská republika vyrobí téměř třicet procent elektrické energie prostřednictvím domácích...

Pár kilometrů, poloviční ceny. Byty na severu Čech jsou dražší než v Německu

5. května 2024

Premium Navzdory zpomalení ekonomiky a vysokým úrokovým sazbám cena nemovitostí na českém trhu za poslední...

Jak uspořit a zabránit impulzivnímu nákupu? Číňanky hledají rady na sítích

4. května 2024

Čínské ženy na sociálních sítích hledají návody na to, jak ušetřit finance. Podporují se také v...

Jižní Korea bojuje se smrskflací. Výrobci i prodejci musí hlásit zmenšení zboží

4. května 2024

Jihokorejský antimonopolní úřad se vydal do boje proti smrskflaci. Výrobci a dodavatelé potravin...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!