Eshopista: Večeře se Slevomatem bez papíru. Heuréka se bránila kritice

  15:35aktualizováno  19:20
Šéf společnosti Heuréka Tomáš Braverman odmítl kritiku některých e-shopů, které se po změně ve vlastnické struktuře obávají zneužívání dat. Firma pracuje na jejich větší ochraně, uvedl při úterní debatě z cyklu Eshopista, kterou server iDNES.cz vysílal v přímém přenosu. Hlavními hosty debaty byli manažeři Slevomatu v čele s výkonnou ředitelkou Marií Chytilovou.

Na lodi Cargo Gallery kotvící na pražské Výtoni diskutovali také šéf mobilního vývoje Michal Bilka, vedoucí marketingu Zdeněk Linc a produktový manažer Jan Šromek. Série pořádaná společností Acomware (kterou stejně jako iDNES.cz vlastní skupina MAFRA) tentokrát uvítala vedení portálu Slevomat.

Hned první otázka směřovala na ředitelku Chytilovou s tím, do jaké míry rozhodují ve firmě akcionáři, tedy skupiny Miton, Enern nebo zakladatel firmy Tomáš Čupr.

„Akcionáři nedělají rozhodnutí. Bylo by to pro nás hodně nepříjemné, a tak fungují spíše jako rádci nebo mentoři,“ odpověděla Chytilová s tím, že v diskusi s nimi většinou hájí dlouhodobý rozvoj na úkor momentálního zisku. Tedy například brzdí počet nabídek, které na Slevomatu jsou.

Aplikace? Jen když má něco navíc

Na Michala Bilku mířila otázka, kdy se mají e-shopy odhodlat k investici do vlastní mobilní aplikace. Podle Bilky to není v momentě, kdy chtějí, aby zákazníci přes aplikaci jen nakupovali. „To totiž může zákazník i na responzivním webu,“ říká. Podle něj musí mít zákazník v aplikaci - aby měl motivaci si ji stáhnout - nějakou výhodu.

Jako příklad uvedl možnost uplatnění voucheru v aplikaci, což zjednodušilo partnerovi přijetí voucheru a jisté pohodlí přineslo i nemalému množství zákazníků, kteří se styděli chodit například do restaurací s voucherem vytištěným na papíru.

Další otázka směřovala na potenciální splasknutí slevového byznysu na příkladu nepovedené expanze amerického Grouponu do Evropy. Podle Chytilové k pádu celého byznysu nedochází, ale Groupon nezvládl expanzi proto, že se nedokázal přizpůsobit lokálním trhům, kde narazil na tamní silnou konkurenci.

Chytilová dostala také otázku na neobvyklé nabídky, které stojí stovky tisíc korun. Na Slovensku takto prodal Slevomat ve spolupráci s developerem dvacet domků, v Česku historicky deset aut. „Bereme to jako důkaz důvěry, když se lidé přes nás odhodlají k nákupu tak drahé věci. Celé částky ale v těchto případech neplatí zákazník přes nás, nám hradí jen rezervační poplatek,“ vysvětlila ředitelka Slevomat.

Slevomat vznikl v roce 2010 podle vzoru amerického Grouponu. Za loňský rok firma se 160 zaměstnanci prodala slevové vouchery za 1,2 miliardy korun. Celkem prodala deset milionů voucherů a nakoupilo přes ni 1,3 milionu zákazníků.

Braverman hájil Heuréku

Jako překvapení vystoupil v diskusi i šéf Heuréky Tomáš Braverman. Ten se vyjádřil k aktuální kauze, kdy několik e-shopů v čele s lídrem trhu Alza.cz spustilo kampaň, ve které vyzývá ostatní obchodníky k tomu, aby opustili srovnávač Heuréka. Podle nich totiž poté, co sfúzoval se skupinou Rockaway, nemůže být objektivní a hrozí i zneužívání dat konkurentů.

I kvůli tomu při povolení akvizice antimonopolní úřad stanovil několik podmínek, které musí Heuréka dodržovat (více jsme psali zde).

„Máme čisté svědomí. S Mall.cz jsme v jedné skupině od roku 2012 a dosud se přece žádná data nezneužila,“ řekl Braverman. Zároveň dodal, že co se týče ochrany dat a transparentnosti služeb, dokončují právě v Heuréce novinku, kterou by měli oznámit v příštích dnech.

Dotaz z publika volal potom, aby zareagoval i Ondřej Bělský z Alzy, který se také účastní konference. Ten však - nejspíš i proto, že právě nebyl v sále a výzva se k němu nedonesla - na podium nepřišel.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Škoda představila novou tramvaj pro Německo, spojí tři města

Skupina Škoda Transportation představila v německém Mannheimu novou tramvaj...

Skupina Škoda Transportation ve čtvrtek představila v německém Mannheimu model nové tramvaje ForCity Smart, s níž...

Zrušte hračky v Happy Mealu, říká britská členka parlamentního výboru

Happy Meal od MC Donald´s.

McDonald’s by neměl přidávat plastové hračky do dětského menu Happy Meal, uvedla Thérèse Coffeyová, členka...

Trump ulevil od cel holítkům Gillette, už dřív podpořil jejího konkurenta

Holítka značky Gillette, ilustrační snímek

Společnosti Procter & Gamble, mateřské firmě Gillette, se v úterý dostalo pomoci od administrativy amerického...



Najdete na iDNES.cz